Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af petersen81
Hej alle sammen.

Er ny på denne side.

Jeg har fået den tvivlsomme ære af at købe nyt fjernsyn for nogle familiemedlemmer i midt fyrrerne. Grundet jeg selv ejer en fladskærm som blev købt for flere år siden, hvilket betyder jeg ikke ved en dyt mere.

Jeg har nu prøvet at studere diverse sider og tests, og jeg ville nok selv gå efter et samsung 7-8000 serie, men kun fordi det kender jeg.

Men jeg melder pas på deres.

De vil ofre max. 5000kr.
Deres nuværende tv udbyder er waoo, hvilket de nok beholder, men de overvejer Boxer.
Skærmen skal være omkring 40".
De er ikke interesseret i alle mulige features, skidtet skal mere eller mindre virke som deres gode gamle billedrørs tv.
De ynder at se ældre VHS bånd.

Så bedst muligt billede, for mindst mulig penge, og som stadig bruge de nye typer signaler etc.

Er der nogen her som kunne være så flinke og hjælpe mig lidt ??

Med venlig hilsen

Dan
Af PeterD
Nu får du nok 100 forskellige svar fra folk, så kan det selvfølgelig være svært at vælge....

Kunne være et valg.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749389

Vælg en som er gennemtestet af Flatpanels.dk/whathifi.co.uk, så bliver de (højst sandsynlig) tilfredse...
Af petersen81
Det har du nok ret i.

Men jeg tror vi skal skære det ind til LED skærme, det har de i hvert fald ytret..
Af 2 T ´er Uden H
Bedst mulige billede til bedst mulige pris er normalt vis et punkt hvor plasma er rigtig godt med :)

Men hvis vi ikke snakker plasma, så syntes jeg selv denne kunne være et godt bud:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue40es5505

Pænt sort niveau og fint i oplyste stue miljøer uden for meget genskin(det dog ikke sikkert det er vigtigt hvis de er vant til et billederørs tv med refleksioner) :)
Film profilen klare det også udemærket på billede siden.

betragtnings vinklerne er dog ikke så brede, og slør/bevægelses håndteringen i forhold til sport kunne også være bedre, men ellers en fin model, hvis man kan leve med fordele/ulemper :)
Senest rettet af 2 T ´er Uden H 17 dec 2012, 19:03, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Hvis det er LED de vil have så er det LED du skal vælge til dem.

MEN så kan de ikke blive skuffede over billedekvaliteten, for den ER bedre på plasma med mindre de vil betale en del mere for et LED skærm for at få samme billedkvalitet....UANSET hvad smarte sælgere med hvid skjorte og brylcreme i håret fortæller dem....

Jo LED ER tyndere, men det betyder så OFTE at billedekvaliteten ikke er helt så god som plasma (og når de selv ytrer ønske om "skidtet skal virke som deres gode gamle billedrørs tv")...

Men jeg ved heller ikke hvor meget de forlanger..

De bedste priser finder de i netbutikker som komplett.dk, wupti.com og elgiganten.dk og de dyreste hvis de beder den lokale Radio/Tv Forhandler om at vejlede dem i valget og komme og installere det...

En god og fornuftig 42" skærm med kvaliteten i orden fås vel fra 3500-4000 kr..
Af petersen81
PeterD skrev:Hvis det er LED de vil have så er det LED du skal vælge til dem.

MEN så kan de ikke blive skuffede over billedekvaliteten, for den ER bedre på plasma med mindre de vil betale en del mere for et LED skærm for at få samme billedkvalitet....UANSET hvad smarte sælgere med hvid skjorte og brylcreme i håret fortæller dem....

Jo LED ER tyndere, men det betyder så OFTE at billedekvaliteten ikke er helt så god som plasma (og når de selv ytrer ønske om "skidtet skal virke som deres gode gamle billedrørs tv")...

Men jeg ved heller ikke hvor meget de forlanger..

De bedste priser finder de i netbutikker som komplett.dk, wupti.com og elgiganten.dk og de dyreste hvis de beder den lokale Radio/Tv Forhandler om at vejlede dem i valget og komme og installere det...

En god og fornuftig 42" skærm med kvaliteten i orden fås vel fra 3500-4000 kr..
Den med billedrøret er nok mere en fortolkning jeg har lavet :P
Af PeterD
Så er jeg for så vidt enig med "2 T'er Uden H" :) men forvent ikke mirakler...

Fordele/ulemper er der ved alt.