Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nhh
Hej alle

Først og fremmest tak for god side og for at så mange eksperter bruger tid på at hjælpe os amatørere :-)

Jeg står overfor at skulle skifte mit TV ud og jeg synes jeg har fundet frem til at valget skal være mellem Samsungs 46ES8005, LGs 47LM760t eller Panasonics TXL47DT50Y.

Jeg ser en del fodbold, film ellers bare alm TV udsendelser. 3D delen er jeg egentlig ligeglad med, men det at fjernsyn idag også fungere som multimediecenter synes jeg er interessant.

Hvad bør jeg vælge eller kigge yderlig efter.

Mvh
NHH
Af PeterD
Et af de bedste skærme, hvor kvaliteten af billedet er i orden (Både sortniveau, farvepræcision og hvor prisen er fornuftig er Panasonic's ST50 plasmaslærm, men den fåes vist nok kun i 42" (6000 kr) og 50" (7500 kr.)

Plasma ER (stadig) bedst til sport og film (bluray). Hertil er LED ikke helt så gode (endnu)...

Skal du have en LED skal du ofre flere penge for at få samme billedekvalitet som hos plasma UANSET hvor meget sælgerne forsøger at lokke dig, men jo...de ER tyndere.....

En "fornuftig" 42" skærm bør ikke koste mere end 3700-4000 kr så 7500 kr. for en 50" er vel en rimelig pris..