Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens.

Er i tvivl vedr. disse to TV hvilket der har det bedste billede, og fungerer bedst ved spil og streaming af bla. netflix, youtube mm.

Så dvs. bedste billede til TV og film og bedste smart TV del og muligheder i fremtiden?.

Nogle der har et bud på hvad de kan anbefale og hvorfor?.. :)

Med venlig hilsen
Thomas Hjarsen
Af flatnesdam
Panasonic har det bedste billede og Samsung det bedste Smart TV, så kan du selv vælge :)

Har selv et VT50 og en Samsung recorder med Smart TV, det kombinerer fordelene ved begge.

Smart TV er allerede forældet året efter du har købt dit TV så det kan næppe svare sig at vælge ud fra det.
Af Gunraf
Det er et valg om, hvad vil du leve med af ulemper.

Har selv haft en VT50, den failede dog big time og kunne ikke laves. Derudover skulle zoome konstant, af frygt for burn-in.
Nu har jeg så fået byttet den til en ES8005, hvilket jeg bestemt er tilfreds med. :)
Brugeravatar
Af edinger
Gunraf skrev:Har selv haft en VT50, den failede dog big time.
På hvilke parametre?
Af Gunraf
edinger skrev:
Gunraf skrev:Har selv haft en VT50, den failede dog big time.
På hvilke parametre?
Nu var det 'failede big time' henvendt på, at den ikke kunne laves ;)

Men mht. brug, der var det ganske irriterende, at der skulle passes så meget på. Fodbold måtte altid foregå i zoom. Selv kanal 4, som næsten ikke blev set, var 'farlig' for skærmen. Dette har dog intet med, 'failede big time'. Til film var den jo intet mindre end fantastisk :)
Havde før den haft plasmaskærm i 4 år, hvor der aldrig var taget det mindste hensyn. I starten kendte jeg endda ikke rigtig til de forskellige fænomener, og den har så sandelig fået lov at stå søndag efter søndag på en fodboldkanal.
Af jones31
Hvorfor ikke txl55wt50 som er faldet meget nu.
Af Vinterbird
Jeg vil anbefale Samsung'en da jeg indtil nu kun har haft meget store problemer med buzzing på Panasonic plasma'er i X50 generationen.
Af THM
Du bør også overveje samsungs plasma serie både 6 og 8serien skulle være ret gode. Og ifølge cnet er 6serie plasmaen bedre billedmæssigt, end hele deres led(lcd)serie.
Af kennethbrdk
Tja har set samsungen og og har selv panasonic'en - foretrækker klart billedet på Panasonic'en - den har til gengæld issues med retention efter kort brug på logoer og bjælker, samt nogle panoreringsvanskeligheder (som de alle måske har O-O ). De issues gør at jeg overvejer at skifte det ud, men ved til gengæld ikke til hvad :(
Af Gunraf
kennethbrdk skrev:Tja har set samsungen og og har selv panasonic'en - foretrækker klart billedet på Panasonic'en - den har til gengæld issues med retention efter kort brug på logoer og bjælker, samt nogle panoreringsvanskeligheder (som de alle måske har O-O ). De issues gør at jeg overvejer at skifte det ud, men ved til gengæld ikke til hvad :(
Altså billedet ligger da også lidt over, på sådan en VT50. Men omvendt, så er jeg glad for, at jeg nu har en ES8005 istedet, og ikke skal leve med alle de problemer fra Pana'en. Har fundet ud af, at jeg bedre kan leve med de problemer min nuværende skærm så kan byde på, for det er endnu ikke noget jeg har lagt mærke til. Ej heller ved film i mørk stue.
Af kennethbrdk
Gunraf skrev:
kennethbrdk skrev:Tja har set samsungen og og har selv panasonic'en - foretrækker klart billedet på Panasonic'en - den har til gengæld issues med retention efter kort brug på logoer og bjælker, samt nogle panoreringsvanskeligheder (som de alle måske har O-O ). De issues gør at jeg overvejer at skifte det ud, men ved til gengæld ikke til hvad :(
Altså billedet ligger da også lidt over, på sådan en VT50. Men omvendt, så er jeg glad for, at jeg nu har en ES8005 istedet, og ikke skal leve med alle de problemer fra Pana'en. Har fundet ud af, at jeg bedre kan leve med de problemer min nuværende skærm så kan byde på, for det er endnu ikke noget jeg har lagt mærke til. Ej heller ved film i mørk stue.
Ja det er jo det. Min Sony LCD havde også issues, men de irriterede mig ikke så meget som de issues min vt50 har. Det mest irriterende er, at den jo ikke egner sig til alm. tv kigning medmindre man overholder de 10 bud :p
Af Gunraf
kennethbrdk skrev:
Gunraf skrev:
Ja det er jo det. Min Sony LCD havde også issues, men de irriterede mig ikke så meget som de issues min vt50 har. Det mest irriterende er, at den jo ikke egner sig til alm. tv kigning medmindre man overholder de 10 bud :p
Netop, og jeg ser bl.a. en del fodbold, det er der altså ikke rigtig noget ved at sidde og se i Zoom3, bare fordi man skulle undgå diverse logoer. Det er ikke holdtbart. :s
Selv kanal 4, som nærmest ikke bliver set derhjemme, var farlig, hvis den var der 10-15 min.
Af THM
Når du siger farligt er det så fordi logoet bliver hængende længe efter?