Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MaxThrane
Hej alle!

Jeg søger erfaringer til en medie-afspiller til ungerne (til deres eget TV).

Skal kunne:
- have indbygget 2,5"/3,5" HDD (eller plads til det), helst 1Tb og op
- æde ISO

Det var vist det.
Jeg kigger helst på en samlet løsning hvor HDD'en sidder i afspilleren, men er der større sum penge at spare ved at købe en ekstern HDD og køre den igennem USB hul på medie-afspilleren, så må man overvej det.

Ungerne er fuldstændig ligeglade med wi-fi, BD, full hd osv. Det skal egentligt bare være en helt alm. DVD afspiller men uden at man skal skifte skiver manuelt (indholdet af disse DVD skiver skal blot ligge på HDD'en).

Tak på forhånd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få noget sådant med afspillere fra Dune, Popcorn Hour eller Mede8er. Jeg bruger selv Dune idet jeg synes bedst om Yadis plugin'et til Moviewall, men de andre to kan selv generere en moviewall.
Af MaxThrane
Tak!

Er det korrekt forstået, at hvis Dune 301 er på Wi-Fi, så skulle den ved hjælp af Yadis plugin hente alt info selv (efter opsætning af denne på PC) når man lægger nye film?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er desværre forkert forstået. Den henter intet selv.
Af Frillen
Jeg ville helt klart vælge en medie-afspiller ála WDTV Live, den har godt nok ikke mulighed for indbygget harddisk, men tilgengæld kan den hente covers og movie info automatisk, den har WiFi, er Netflix kompatibel, kan afspille iso-filer samt en hulens masse andre formater - Og bedst af alt, så kan den købes for ca 650-700 kr.
Køb så en usb-harddisk, de kan som regel findes for en 5-700 kroner på et tilbud - Fordelen ved en usb-hd er at du bare kan hive den ind til en computer, hvis du skal overføre noget til den.

Der er ingen tvivl om at de medieafspillere som Torben nævner er rigtigt gode samt har mulighed for indbygget harddisk, men de ligger også pænt højt i pris, meget højere end den ovennævnte løsning.
Af MaxThrane
Hej igen :)

Kan det betale sig at købe en brugt 1. gen WD TV Live (ingen wi-fi, ingen netflix) istedet for den nye model (okt. 2011, model nr. WDBGXT0000NBK)?

For at fylde nye film på, så skal man jo alligevel tage den eksterne HDD af og koble den til ens maskine (pc/mac)... Eller... Den nye har jo wi-fi så der kunne man måske overføre de film direkte fra ens maskine og så over wi-fi? :)

Beslutninger, beslutninger...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, den gamle skulle være noget svagere og jeg kunne ikke få den til at afspille mine 1:1 Blu-Ray rips.
Af Supergris
Torben Rasmussen skrev:Nej, den gamle skulle være noget svagere og jeg kunne ikke få den til at afspille mine 1:1 Blu-Ray rips.
Det kan nu diskuteres, hvis den kan fås billigt nok, da FULL Blu-Ray rips jo netop ikke er et issue.
Der må desuden undværes wi-fi ( Kan ordnes med ét USB-netkort ), Netflix mm..
Om trådstarter synes, det er værd, for at spare et par hundrede kroner, må jo være hans sag...
Jeg ville personlig ikke give mere end 200 kr., for et brugt eksemplar af én af de tidligere versioner, men den er fin til et børneværelse, hvor den uden problemer kan afspille diverse video-filer...
Af lgowner
MaxThrane skrev:Kan det betale sig at købe en brugt 1. gen WD TV Live (ingen wi-fi, ingen netflix) istedet for den nye model (okt. 2011, model nr. WDBGXT0000NBK)?
Nej, du skal købe en WDTV Gen3 med wifi option til 629,- (vistnok komplett el. elgiganten denne uge)

så får du også Netflix mulighed med "For kids" som ekstra hvis du nu selv skulle være faldet i for netflix eller som du siger de er ligeglade med HD osv, så må netflix afgjort være nemt at tilgå.

Harddisken kan du jo sætte på alle modeller, og finder du en WDTV LiveHUB så er den indbygget, dog ikke mulighed for netflix eller andre streaming apps. den er vistnok bare meget dyrere selvom den er brugt.
Af MaxThrane
Tak, lgowner. Tror jeg har bestemt mig :)