Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du sikker på at det er højttalerne? Tv'et er et plasma-TV, ikke?
Af Caine
LCD :) det kommer ikke hvis man myter. Og kommer kun når 1/3 del af skærmen er sort/meget mørk i farverne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ok, så er det jo i hvert fald ikke plasma-buzz :)

Det kunne relatere sig til styringen af baggrundsbelydningen, som muligvis skrues ned når billedet bliver mørkt. Har du mulighed for at slukke for noget der har et navn henad "dynamisk kontrast" i menuerne?
Af Caine
Ikke umiddelbart, jeg kan skifte mellem nogle forskellige opsætninger, og faktisk hvis jeg vælger andet en "dynamisk" så er den der hele tiden i højtalerne. De andre er "film" "normal" osv. Og ændre på lys skarphed kontrast osv.

Det er virkeligt røv for det er et dejlig tv.
Af Caine
Ingen der kan hjælpe? Eller som kender nogle som kender nogle der måske kan lave det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den dynamiske profil er den der skruer op og ned for lysstyrken i den mest aggressive tilstand. Det kunne derfor godt lyde som noget der relaterede til strømtrækket fra strømforsyningen, da TV'et vil bruge en del mere strøm i lyse scener når du sætter den på den dynamiske profil.
Af Caine
Tak for svaret Torben.

Summe lyden fra højtalerne som iøvrigt forsvinder når man muter, kommer kun når 1/3 del af skærmen er meget mørk elle sort.
Alle andre indstillinger "film" "spil" og hvad de hedder der summer den hele tiden.

Rettelse: Cinema og Naturlig hedder de andre muligheder
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er jeg med på. Det er, som nævnt, kun et gæt, men det kunne jo være, at summen opstår når strømtrækket er under en given grænse, hvilket den altid er for de to nævnte profiler, men kun i mørke scener på den dynamiske profil fordi den har mere blus på lysstyrken og dermed bruger mere strøm.
Af Caine
Så du tænker en halvdød strøm forsyning ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Muligvis. Men det er som sagt et gæt. Jeg vil dog tro, at det vil være væsentlig dyrere at få det fikset (uanset hvad det) end blot at købe et helt nyt TV.