Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Panelgutter! :)

For ca halvanden måned siden købte min kæreste og jeg et Sony HX753, som erstatning for vores gamle gamle... Sony A-etellerandet.

Men men, der viste sig at være nogle problemer med vores nye tv:

1: det knirker - MEGET - både når det er tændt og slukket, og bare generelt hele tiden. Og det var højt, man kunne høre det i hele lejligheden.

2: det var l-a-n-g-s-o-m-t, især ved opstart, fra vi kunne se billede på det til det reagerede på at vi fx ville skifte kanal, gik der ca 15-20 sekunder. Og hver gang vi trykkede på en knap viste tv'et bare "tænkehjul" eller beskeden "vent..."

Her for en uge siden kontaktede jeg så Sony for at høre om det virkelig kan passe at det helt nyt tv, som endda er en 2012 model, skal have sådanne basale problemer.
Og efter lidt skriveri frem og tilbage med en supporter, valgte Sony at tilbyde en service hvor en autosiret reparatør kom og hentede det. (flot service syntes jeg).

(til de interesserede er reparatøren Servicebroker.dk - nogen erfaringer?)

Nu kan jeg så se på servicebroker.dk's side at status på servicen er:

"Kreditering godkendt af leverandør"

Og nu tænker jeg, "det kan jo betyde 3 ting" (så vidt jeg ved):

1: de har godkendt reparation af tv'et

2: de ombytter tv'et

3: de krediterer/giver penge tilbage..

- og i tilfælde af at de laver en 3'er, så er jeg lidt ude i af vi måske skal have noget "andet", altså et andet mærke, for jeg kan slet ikke overskue et langsomt tv.

Jeg har allerede malet fanden på væggen og kigget på Samsungs ES7005. Er dette egentlig et bedre og fremfor alt: hurtigere tv? (gider bare ikke stene på en kanal i 15 sekunder efter opstart før jeg kan foretage mig noget)

Men, jeg har altid afskyet Samsung af følgende årsager, og har valgt Sony i forhold til:

1: fjernbetjeningen, det kan godt være at Samsungs føles bedre - men layoutet på dem er fuldstændigt håbløst (og hvorfor skal man trykke på en knap for at komme ind på tekst tv og en helt anden for at komme ud af det igen?)

2: menuerne er typisk koreanske, og det hader-hader jeg. (for mange farver, kan bedre lide Sony's helt sorte og meget minimalistiske )

Hjælp! Jeg er bare i totalt vildrede :)
RocketCat skrev:Nu kan jeg så se på servicebroker.dk's side at status på servicen er:

Det kan vel også bare betyde, at skaden er omfattet at garantien, og Sony dækker ServiceBrokers omkostninger i forbindelse hermed (?)
edinger skrev:
RocketCat skrev:Nu kan jeg så se på servicebroker.dk's side at status på servicen er:

Det kan vel også bare betyde, at skaden er omfattet at garantien, og Sony dækker ServiceBrokers omkostninger i forbindelse hermed (?)
Det er det der efter min mening er omfattet af punkt 1 :)
Brugeravatar
Af edinger
Sorry, my bad :)
RocketCat skrev:
2: det var l-a-n-g-s-o-m-t, især ved opstart, fra vi kunne se billede på det til det reagerede på at vi fx ville skifte kanal, gik der ca 15-20 sekunder. Og hver gang vi trykkede på en knap viste tv'et bare "tænkehjul" eller beskeden "vent..."
Mht. dette, tror jeg det sådan Sony tv er. Sådan er det også på mit hx855
otf skrev:
RocketCat skrev:
Mht. dette, tror jeg det sådan Sony tv er. Sådan er det også på mit hx855
Damn - det er jeg fandme ked af at høre - for det er fandme irriterende :(
Af Henrik A
Vente 15-20sek efter billedet er på skærmen før du kan skifte kanaler, det lyder ikke rigtigt.. Kan simpelthen ikke passe på en 2012 model..
Af Bent odense
At Sony knirker,Det har jeg ikke oplevet på vores 55HX855/47HX753.Men ja det er langsom i opstart.
Af -claus-
Jeg har levet med den langsomme opstart i 4 år på mit 46w4500. Jeg syntes mere at min tikker, lidt lige som når man parkere en varm motorcykel.
Af -claus-
Problemet har afholdt mig fra at købe en logitech fjernbetjening med macro funktion. Da fjernsynet jo ikke registrere input fra fjernbetjeningen i starten.
Af RocketCat
Henrik A skrev:Vente 15-20sek efter billedet er på skærmen før du kan skifte kanaler, det lyder ikke rigtigt.. Kan simpelthen ikke passe på en 2012 model..
I shit you not!

Det var også det der fik mig til at rive mig i håret.

Vores gamle Sony A-noget, er klart når der er billede på skærmen, bum, så er den ikke længere, så havde håbet på at de nye modeller selvfølgelig også var det - her blev jeg slemt skuffet...

Noget der ved om det der Dual Core som Samsung markedsfører ES7005 på gør noget ved dette? Eller hvad gør den Cual Core Processor egentlig? :S
Af pipper
Mit HX 700 er også lang tid om at starte op. Det starter med at vise "SONY" og så kommer billedet efter ca 10 sek. Derefter går der måske 5-6 sek inden jeg kan skifte kanal.

Men har læst at man kan undgå den lange ventetid.
Men så bruger tv'et mere strøm i standby, men skulle starte med det samme.
Af RocketCat
pipper skrev:Mit HX 700 er også lang tid om at starte op. Det starter med at vise "SONY" og så kommer billedet efter ca 10 sek. Derefter går der måske 5-6 sek inden jeg kan skifte kanal.

Men har læst at man kan undgå den lange ventetid.
Men så bruger tv'et mere strøm i standby, men skulle starte med det samme.
Mener den funktion hedder "opstarts logo" - hvor den viser logoet først - den har vi slået fra.

Det andet har jeg ikke hørt om - har du mere info om det?

Og: nogen der ved noget om det der Samsung Dual Core? Gør det virkelig TV'et hurtigere?

Eller er jeg bare pernittengryn og skal være glad for mit Sony? (er i hvertfald gladere hvis der står Sony på min skærm)
Af Bent odense
Dual-core-processor,Det er hvis noget med at gører tv"et hurtigere i apps og smart funktionerne.Men når vi startet tv"et op.Så kører jeg kun på tv program guide knappen,Og det syntes det er hurtigere,Men pyt for jeg vil aldrig have samsung/philips igen.Holder mig til japansk,Og har et meget godt øje til panasonic plasma.Men det er kun min personlig holdning.