Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har netop fået mit TV hjem.
Alt fungerer fint og billedet er generelt flot (Jeg har ændret indstillinger jvnf anbefalinger her på Flatpanels for 8005 modellen).
Når jeg går ind i Smart TV så er billede også flot, men når jeg skifter til Netflix så stiger lysstyrken en del (ved ikke om det er backlight, tror det). Det er så meget tydeligt når jeg går ud af Netflix igen. Der er smart tv menuen så tilbage og er meget oplyst i et par sekunder, hvorefter lyset dæmpes og ser normalt ud.
Er det ej fejl på TV'et? Eller er det noget man kan indstille. Det er klart alt for lyst på Netflix.

Hjælp :)
Af SLL
Det er ikke en fejl. Dimming funktionerne i tv'et, når du benytter smart hub app's, kontrolleres via udviklerne af apps'ne. Dvs. dine tv indstillinger kan ændre sig automatisk i smart hub'en, alt afhængig af hvad udviklerne gør.

Jeg vil gi' dig ret i, at det er usmart. Jeg har kalibreret mit tv i "standard" mode, hvorved dimming af baglyset så automatisk er slåt til, hvilke er godt til at fjerne backlight bleed. Men så snart men går i smart hub'en (m. apps), så er dimming off på netflix app'en :((

Lige på det område, måtte Samsung godt give os nogle muligheder, så vi slev kunne styre hvilke dimming metode vi vil bruge. Måske det kommer i en firmware update, I hope!!

SLL