Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som overskriften indikerer er jeg i tvivl om hvilke af de nævnte fladskærme jeg skal vælge.

LG 50" 50PA550T kan jeg få til 3999kr (4400kr. m.fragt).

Philips 40" pfl5007t til 4000kr.

Philips 42" pfl4007t til 3400kr.

Førsteprioritet er et godt billede!
Jeg behøver til gengæld ikke smartfunktionen.
Jeg skal primært bruge fladskærmen til at se tv og dvd.
Anskaffer mig et mediecenter og muligvis en spillekonsol senere.

Var i første omgang nogenlunde tilfreds med billedet på Philips 42" pfl4007t der havde Avengers kørende på blueray, (pånær lidt "slør" omkring tekst og andre fine dele i billedet).
Men da jeg så senere så skærmen med en almindelig dvd, blev jeg lidt mere kritisk.
Fik at vide at billedet på Philips 40" pfl5007t skulle være en del bedre.
Nu er jeg så blevet lidt forelsket i LG's 50PA550T, som er blevet diskuteret en del herinde.

Jeg har ved godt at det er svært at svare på hvilken fladskærm jeg skal vælge og at det bedste er at se skærmene "in action", men det har jeg ikke mulighed for.
Jeg vil derfor gerne høre nogle bud på hvilken skærm der gør det bedst til prisen og hvilken af de to skærme (LG 50" 50PA550T og Philips 40" pfl5007t) der har det bedste billede?

Andre forslag til en skærm med et godt billede i prisklassen 3500-4500kr (40"+). er også velkomne.
Af KasperSch
Mange tak :)søger stadig svar på forskellen mellem billedet på de to skærme. er billedet på Lg-skærmen dårligere end på Philips-skærmen eller..?
Brugeravatar
Af MigSelv
KasperSch skrev:Mange tak :)søger stadig svar på forskellen mellem billedet på de to skærme. er billedet på Lg-skærmen dårligere end på Philips-skærmen eller..?
Det afgører de øjne der skal se på billedet.
Af klingenberg
Hvis du kender svaghederne ved plasma og er okay med dem, ville jeg helt klart vælge den.

Uanset hvad, så vent til fredag og hold øje med amazon, elgiganten og komplett.
Af ebbelk
Hvad sker der da på fredag?
Af lgowner
ebbelk skrev:Hvad sker der da på fredag?
Dansk forretnings liv har fundet endnu en måde at drive penge ud af forbrugeren, som er ved at lancere endnu et Amerikansk wannabe trend, som intet har med dagens virkelig at gøre.

Det er bare endnu en "jubilæumstilbud" trick salg, hvor nogle vare sælges til tilbudspris, som for mange vil være stærkt begrænset og kun for udvalgte og hvad salgs gas du ellers kan finde på at navngive dette.

Black Friday, handler om en trend i USA hvor forretninger oprindelig begyndte at få sorte tal på bundlinjen i det regnskabsår, hvor de havde røde(minus) før og har derfor intet med dagens Danmark at gøre, da forretningslivet idag intet har med 1960'rne at gøre andet end at de vil tjene flere penge.