Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har brug for lidt råd her.

Mit Samsung d8005 er gået istykker for tredje gang nu og er i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Jeg fejlmeldte det for 3. Gang da det efter 2-3 timers brug siger en data lyd og genstarter.

De har så haft det til test i en uge og kan ikke finde nogen fejl på det, men hjemme ved mig fejler den hver dag.

Jeg kunne måske leve med det hvis det var et billigt tv, men jeg gav 18.000 for det for 6 måneder siden.

Jeg er ved at være godt pissed og har egentligt ikke lyst til at sende det til reparationen igen da jeg alle 3 gange har stået uden tv i over en uge.

Kan jeg kræve et nyt tv eller pengene tilbage når det ikke har været den samme fejl alle tre gange? Jeg magter simpelthen ikke at skulle ringe og fejlmelde det endnu engang.

Beklager den rodede opsætning, men skriver fra min mobil
Af Chaui
Købte en UE46C7705 i for lidt over halvandet år siden. Den gik i stykker efter en måned, og røg så til reparation igennem Samsung Prestige service. Da jeg modtog skærmen var der blot andre problemer med den, såsom Danmark ikke længere var valgbart som land. Den blev sendt ind igen, og jeg modtog et nummer der hos Elgiganten gav mig pengene retur, og jeg kunne så ligge lidt oven i og købe UE46D8005.

Så min erfaring har kun været god igennem Samsung. Men var det ikke en ide og få en tekniker hjem til dig og se problemet ? Samsung kører jo den service at de reparaere hjemme hos kunden, såfremt det er muligt. Det prøvede de nemlig med mit gamle TV C7705'eren hos mig, det lykkedes dog ikke.

Har selv oplevet et problem der kun skete hjemme hos mig selv, muligvis pga. reol-systemet TV'et stod i, Det var dog med mit 3 år gamle Philips TV, de fandt nemlig intet problem på værkstedet.
Af simonww
Problemet er at det først sker efter 2-3 timer hvor fjernsynet har været tændt, så teknikeren skal side og kigge på tvet indtil det slukker.

Jeg fik og vide den her gang at de ikke fandt nogle fejl på tvet og jeg skal tjekke mine hdmi stik, men det eneste jeg har sat til igennem hdmi er min NAD dvd afspiller som aldrig er tændt medmindre jeg ser dvd.

Men jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at kræve pengene tilbage når det ikke er den samme fejl der har været tre gange?

Jeg har også kørt det direkte igennem samsung, da jeg syns det var lettere at kontakte dem direkte end at gå ned i hifi klubben først.

Men min tålmodighed er godt nok ved at være opbrugt og jeg syns ikke det er fedt at skulle undvære et fjernsyn i +1 uge hver gang det skal laves.
Af Chaui
Puha, ja det er sku lidt en svær situation når det ikke sker mere end det gør.

Eneste mulighed er vel bare og presse på, hos Samsung for en ombytter.
Af Fuksen
Prøv at frakoble din HDMI forbindelser til alt standby udstyr og se om problemet fortsætter.
Altså ingen ting tilkoblet dit tv og se om fejlen fortsætter.
Det kan jo være din Nad der laver sjove ting eller dine andre tilsluttede HDMI ting der prøver at sætte dit tv i standby.
Prøv det før du fortvivler helt...måske det slet ikke er dit TV der er noget i vejen med.
Af simonww
Det eneste jeg har tilkoblet er:

NAD dvd afspiller gennem hdmi
PS3 gennem HDMI (strømstikket er dog pillet ud af ps3)
NAD forstærker gennem optisk udgang.

Lyden den kommer med inden den slukker er en data lyd, minder lidt om lyden fra et gammelt modem der ringer op, men hvis min forstærker er slukket kommer lyden ikke, tvet genstarter bare uden data lyden.

Jeg vil prøve at tage alle stik ud når jeg modtager tvet retur, men jeg tvivler på det vil virke :/