Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige anskaffet mig dette fatastiske TV apparat, som jeg er virkelig glad for.. Men synes måske godt sort kunne være sortere. I en mørklagt stue synes jeg min skærm lyser meget ved helt sort skærm.. Eller det der skulle være helt sort. Og i film med meget mørke scener, synes jeg også tydeligt man kan se at det sorte langt fra er sort. Kan nærmest skimte lyskeglerne fra LED belysningen i det sorte.

Har du samme oplevelse med din V1 ?

Kan godt være det er min skærm der er defekt ? Eller er skærme med LED kantbelysning bare ikke bedre ?

Har tidligere haft en en Pioneer 508 og den var selvfølgelig bedre på dette område, men er alligevel lidt chokeret hvis forskellen skal være så stor.

Da jeg fik min skærm var der en del clouding på den, men dette forsvandt efter jeg masserede skærmen lidt. Nu står jeg så bare tilbage med et lidt dårligt sortniveau ..

Hvis jeg ser alt andet end film og stuen ikke er mørklagt, ser skærmen fantastisk ud og billedet popper nærmest ud af skærmen..!
Af Andersss
Det burde ikke være så slemt på din skærm. Det du kan gøre er at prøve at skrue ned for lysstyrken. Det skulle tage en del af det.
Af HJ
jeg masserede skærmen lidt
- jeg ved det er uden for topic men hvordan "masserer" man en skærm?
Af lennon
Som du selv er inde på,så er ujævn belysning LCD/LED teknologiens store akilleshæl . Man kan indstille sig lidt ud af det (- have lidt ekstra rumbelysning), , men oftest med andre bivirkninger . Dit Pio 508 har højst sandsynligt været bedre i alle enkeltdicipliner, der har noget med billedgengivelse at gøre . Men design og features har solgt rigtig mange LCD . . .
Af cgmand
Andersss skrev:Det burde ikke være så slemt på din skærm. Det du kan gøre er at prøve at skrue ned for lysstyrken. Det skulle tage en del af det.
Det har jeg prøvet, men det har slet ingen indvirkning på det. Skruer jeg op bliver skærmen lysere, men fra midter indstillingen (standard) og ned sker der intet !?!
Af cgmand
HJ skrev:
jeg masserede skærmen lidt
- jeg ved det er uden for topic men hvordan "masserer" man en skærm?
På LCD skærme uden glas foran, kan man ved clouding stryge skærmen forsigtigt med f.eks. en antistatisk klud og herved fjerne de lysende plamager..
Af Andersss
Lyder fjollet. Mener nok at Flatpanels test af tv'et at indstillingen kontrast faktisk var lysstyrken. Så skru den den hedder Lysstyrke helt ned og skru ned for den som hedder Kontrast... som jeg lige husker det.
Af cgmand
Andersss skrev:Lyder fjollet. Mener nok at Flatpanels test af tv'et at indstillingen kontrast faktisk var lysstyrken. Så skru den den hedder Lysstyrke helt ned og skru ned for den som hedder Kontrast... som jeg lige husker det.
Ok... Ja det lyder da lidt underligt.. Men tak for tippet, det vil jeg tjekke i aften !
Af Andersss
(Hold da op en omgang mundlort jeg fik skrevet der). Bare du forstod min pointe er det fint. Det gode ved B&O tv er at der er så få ting at pille ved, så det skulle være til at finde rundt i hehe.
Af cgmand
lennon skrev:Som du selv er inde på,så er ujævn belysning LCD/LED teknologiens store akilleshæl . Man kan indstille sig lidt ud af det (- have lidt ekstra rumbelysning), , men oftest med andre bivirkninger . Dit Pio 508 har højst sandsynligt været bedre i alle enkeltdicipliner, der har noget med billedgengivelse at gøre . Men design og features har solgt rigtig mange LCD . . .
Ja, havde på heller ingen måde regnet med den kunne hamle op med Pio'en, men troede alligevel den ville komme lidt tættere på sortniveauet end hvad tilfældet er .
Af cgmand
Andersss skrev:(Hold da op en omgang mundlort jeg fik skrevet der). Bare du forstod min pointe er det fint. Det gode ved B&O tv er at der er så få ting at pille ved, så det skulle være til at finde rundt i hehe.
Haha.. Det gav fuldstændig mening :)
Af cgmand
Nå jeg fik rettet en del op på det i aften. De viser sig at man gennem service menuen kan sænke Led belysningen. Har sænket den til det halve og hevet lidt i kontrasten og det har gjort underværker !
Af Andersss
Super! Sådan et dyrt tv skulle nødigt være skuffende.
Af cgmand
Lige præcis.. Ville osse ha været ked af det hvis jeg skulle ha levet med det, for dette TV vil jeg altså ikke af med igen :)