Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af otf
Hej

I øjeblikket kører sony en kampagne, hvor man får en bluray + et james bond boxsæt med, ved køb af et Sony hx855. Jeg har nu købt tv'et og skal ikke bruge blueray + film, så dem har jeg tænkt at sælge.

Min spørgsmål er så, hvis der nu efter et halvt år opstår problemer med tv'et, og de siger jeg skal levere det tilbage, kan det så give mig problemer, ikke at have blurayen + film? kan jeg kræve at få det fuldebeløb retur eller ombytning til et nyt uden det? (tidssvarende) ?

MVH
Af HJ
mon ikke det var et spørgsmål til forbrugerstyrelsen?
Af otf
Bevares, dog hænder det, der nogle fagfolk her inde, der måske kunne svare, eller nogen der havde oplevet det.
Af noxity
Da jeg arbejdede med reklamationer, havde vi ikke fået noget information om denne situation. Så de gange jeg har været udsat for situationen har det været min egen vurdering om det gratis tilbehør skulle leveres tilbage.

Hvis kunden virkelig havde været uheldig og ærlig, så var jeg personligt ligeglad. Men hvis kunden havde været helt urimelig i sine krav, og en ubehagelig oplevelse, så krævede jeg også det gratis tilbehør tilbage.

Hvad Elgiganten har af politik ved jeg ikke, men i langt de fleste tilfælde vil TVet enten blive repareret eller ombyttet, og i de tilfælde er tilbehøret ikke interessant. Det er kun ved gentagne reparationer at du kan kræve dine penge retur, og i situation hvor du har været igennem flere reparationer, så vil langt de fleste også lade dig beholde det gratis tilbehør som et plaster på såret.
Af Jacobn
Med mindre alle dele er pakket i en samlet kasse så kan jeg ikke tro, at andet end tv'et skal ombyttes og afspiller og film kan beholdes. Foden til tv'et er med i kassen i Danmark, mens den i nogle lande tilkøbes som tilbehør.
Da jeg købte mit tv (det samme som dit) fik jeg et gavekort med til brug i Sony Centret og den kan de jo ikke kræve tilbage såfremt mit tv går i stykker og skal ombyttes.