Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandm56
mit tv står til at have et el forbrug på 173w men når jeg tester det så viser det godt nok ca 175w men uden billede på når jeg så får billede på er forbruget ca det dobbelte fratrukket boksens forbrug,kan jeg kallibrere mig ned eller skal jeg klage over mit tvs forbrug.HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE.VH VANDM56
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvilken billedprofil bruger du?
Af vandm56
HEJ MIG SELV, DET VED JEG IKKE HVOR KAN JEG SE DET.VH VANDM56

Det drejer sig som om et LG 60PM680
Brugeravatar
Af MigSelv
I menuen under billedindstillinger, alt efter hvilken profil, vil tv'et bruge mere/mindre strøm.
Lys og kontrast indstillinger, vil også ændre forbruget.
Af vandm56
Hej mig selv,der er umiddelbart ikke så mange muligheder men den står på energibesparrelse:intelegent censor
Af THM
vandm56 skrev:Hej mig selv,der er umiddelbart ikke så mange muligheder men den står på energibesparrelse:intelegent censor
Prøv at sæt den i biograf eller expert.
Udover du bedre billede, kunne det også tænkes at sænke forbruget...
Af vandm56
Hej og tak for ulejligheden har prøvet mig og til min kæmpe overraskelse er det der hvor den har stået på.Energibesparelse: intelegent censor der var den stor røver med det samme jeg kom væk fra den røg forbruget af el ned med lige ved 200w det må være det man kalder falsk varebetegnelse O_O men mit billede er ikke nær så godt som før så må ned i HI-FI centeret og købe en dvd til kabrilering.VH.BENT vandm56
Af THM
Mon ikke det er fordi du er blevet vandt til "det forkerte billede"
Selv syntes jeg billedet ved nævnte profil er ret skidt, især i dæmpet belysning, det er dog en pz950 jeg har
Af vandm56
Det skal nok passe men er sku glad for at for at få sat strømforbruget ned,men tak for hjælpen.VH.Benr vandm56
Af lgowner
Havde selv en af de ældre 50" i PQ serien, denne havde også et forbrug på 200w+ og den er kalibreret med pro udstyr og dette reducerede forbrug minimalt ud fra originale tal.

Så du skal nok ikke forvente at få 50w mindre forbrug, fordi du køber en dvd og forsøger at sætte billed anderledes.

Disse plasma skærme har et generelt højt forbrug som du nævner selv (150w+) og nu mere lys du vælger nu højere bliver forbruget desværre.