Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Casniz
Godaften derude bag skærmene! :).
Jeg er pt. lidt utilfreds med mit Sony tv som er 1.5 år gammelt. Så jeg er på udkig efter et nyt tv.
Jeg var så i Elgiganten tidligere idag og kiggede på Samsung 'ES8005', men der kom en ansat og sagde han hellere ville vælge et LG '47LM760T' istedet.
Nu er jeg så kommet hjem og tjekket lidt ud på FP, og nu er jeg først i tvivl.

Kan i hjælpe mig med at finde det BEDSTE tv i prisklassen max. 13000 kr, helst smart TV der kan afpille .mkv og diverse formater som internettet byder? ;)
På forhånd tak og mvh. Casper (B
Af Supergris
Hvis det bare er på grund af smart tv-funktionen, at du er utilfreds med dit " gamle tv ", så køb dog en medieafspiller alá WD TV Live istedet. Det er du bedre tjent med, og du sparer en masse penge...
Af JesperKeller
Tja, kommer jo an på om man også gerne vil bruge internet browseren i ens tv. I så fald er LG's Magic Wand Remote et genialt valg. Synes ikke rigtig Samsung har bedre Smart TV end LG's.. Dog får Samsung HBO og har indbygget kamera til at snakke med og vinke til, men det fungere alligevel så råddent :p

Bare min mening :)
Af JesperKeller
Tja, kommer jo an på om man også gerne vil bruge internet browseren i ens tv. I så fald er LG's Magic Wand Remote et genialt valg. Synes ikke rigtig Samsung har bedre Smart TV end LG's.. Dog får Samsung HBO og har indbygget kamera til at snakke med og vinke til, men det fungere alligevel så råddent :p

Bare min mening :)
Brugeravatar
Af edinger
Hvad er det, du er i tvivl om efter at have "tjekket lidt ud på FP" ?

Hvis du med "bedste tv i prisklassen" mener "bedst mulige billedkvalitet" (jf. branchestandarden), er hverken ES8005 eller LM760 dit bedste bud.

Med hver sine teknologispecifikke fordele og ulemper er Sony HX855 (nok) markedets bedste LCD-skærm med LED-sidebelysning, mens Panasonic VT50 udover at være markedets bedste plasmaskærm uomtvisteligt også er markedets bedste skærm. Vurderet efter førnævnte standard.

Hvis det dog alene er smart-tv-funktioner, du savner, er du bedre – og billigere! – hjulpet ved at vælge en ekstern boks.
Af Casniz
Jeg vil gerne have et nyt tv, da jeg ikke er glad for mit nuværende :).
- Altså som i kan høre er jeg ikke den klogeste på TV.
Jeg vil bare gerne have et flot design, pænt billede og en god Smart-tv funktion som kan afspille .mkv, .iso og sådanne formater, så min computer ikke behøver være tændt og have 3D.
Jeg bruger hovedsageligt min skærm til at se Tv-serier, film, sport og spille computer på :).
Vil bare helst ikke have plasma, men helst LED/LCD hvad forskellen end måtte være.
Eller skal jeg vente på OLED?
eller hvad siger i til Phillips serie 8 eller 9? :)
Sad lige og så deres hjemmeside, synes kun det ser godt ud!