Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DragonXD
Hey flatpanels

Har for en måneds tid tiden købt en Ipad3 i håb om at have det nyeste nye. Synes ærlig talt det er mega svinsk af apple at udgive Ipad4 allerede!
Kan se de gør oprør mod det i USA og får deres Ipad3 byttet lige over til en Ipad4, må jo også være på sin plads!
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 8&zoneid=5

Har vi danskere også mulighed for dette på en eller anden måde?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Næppe. Vi har ingen Apple Stores i DK, så der er ingen andre end din forhandler du kan klage til.
Af DragonXD
Torben Rasmussen skrev:Næppe. Vi har ingen Apple Stores i DK, så der er ingen andre end din forhandler du kan klage til.
Tvivler på Bilka vil gøre noget ved det. Og Humac er jo bare nogle fuckhoveder.. siger jeg skal tale med Apple om det. ja flot, de ved sku ligeså godt som mig at de ikke har nogen afdeling i DK. Men hva gør man så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man bider nok ærgelsen i sig og glæder sig over, at den iPad man har imellem hænderne trods alt er en ganske fin maskine.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er på forhandlernes initiativ i USA og ikke Apples eget, så jeg tror ikke der bliver noget af det samme her i Danmark (det er i øvrigt underligt, at der stadig ikke findes en Apple-butik i Danmark).

Men derudover, så gør det jo ikke iPad 3 dårligere, at der er kommet en iPad 4 (intet nyt andet end hardware). Jeg er da stadig lige så glad for min iPad 2, som jeg var før iPad 3 og 4 kom.
Af DragonXD
Torben Rasmussen skrev:Man bider nok ærgelsen i sig og glæder sig over, at den iPad man har imellem hænderne trods alt er en ganske fin maskine.
Nej sku da. Det gør man så ikke.
Af DragonXD
Rasmus Larsen skrev:Det er på forhandlernes initiativ i USA og ikke Apples eget, så jeg tror ikke der bliver noget af det samme her i Danmark (det er i øvrigt underligt, at der stadig ikke findes en Apple-butik i Danmark).

Men derudover, så gør det jo ikke iPad 3 dårligere, at der er kommet en iPad 4 (intet nyt andet end hardware). Jeg er da stadig lige så glad for min iPad 2, som jeg var før iPad 3 og 4 kom.
Ja men det er jo en principsag. Det er sku ikke længe man har det nyeste, når de slynger nye produkter ud til højre og venstre med så kort varsel. Synes sku ikk det er i orden. Fack Apple.
Af mowa
DragonXD skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det er på forhandlernes initiativ i USA og ikke Apples eget, så jeg tror ikke der bliver noget af det samme her i Danmark (det er i øvrigt underligt, at der stadig ikke findes en Apple-butik i Danmark).

Ja men det er jo en principsag. Det er sku ikke længe man har det nyeste, når de slynger nye produkter ud til højre og venstre med så kort varsel. Synes sku ikk det er i orden. Fack Apple.
Du har præcis det du valgte at købe. Skal Apple ophøre med al udvikling, fordi forkælede tudebørn som du ikke kan leve med ikke at have det allernyeste? Det ville jo ikke være en fed forretning, hvis kunderne ikke skulle betale for de nye dimser der udvikles, vel?
Af pekr
Jeg synes du skal klage til Apple og forlange 50.000kr i erstatning for svie og smerte.

Ironi kan forekomme
Af trupfg
Købte du den iPad KUN for at have det nyeste nye, eller fordi du synes den levede op til det du skulle bruge den til?

Personligt forstår jeg ikke, hvis man køber noget bare for at være ham der har det seneste nye. Selvfølgelig er det fedt, at have noget af de sidste nye, men udelukkende at være glad for et produkt, så længe det er det seneste nye, det forstår jeg simpelthen ikke?

Udviklingen vil kun gøre, at der i fremtiden bliver lanceret nye produkter oftere og oftere, så tror ligeså godt du kan vænne dig fra, at blive mopset over, at nogle andre kan købe en nyere gadget end din.

Misforstå mig ikke, for jeg ville da også selv være irriteret over, at man allerede sidder med en "gammel" gadget, men det er altså kun et psykologisk trick fra producenternes side - for de ved, at mange har det ligesom dig og derfor vil være "nødt" til, at gå ud og købe en ny model, selvom deres eksisterende model allerede opfylder deres behov.

Jeg har altid været glad for Apple, men jeg vil da også indrømme, at jeg er lidt bekymret over deres tilgang til tingene på det seneste, for det virker som om, de får skudt produkter liiiige lovligt hurtigt ud (iOS6 der ikke var heeelt færdig, fejl på iPhone 5, ny iPad efter 6 md.) - men det er noget jeg må tage med i overvejelserne, når min gode Macbook Pro, iPad eller iPhone en gang går i stykker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det bør også medtages, at iPad 4 ikke koster det samme som iPad 3. Prisen for indgangsmodellen er steget fra 3700 kr. til 4000 kr. så i princippet ville du jo skulle betale ekstra for at få en 4'er.

Nu er der jo en del hype omkring Apples produkter, så derfor er der mere debat, men hvis vi nu kigger på andre produktgrupper, så ville det jo også være ret sandsynligt, at producenten af eks. grafikkort til PC'ere smed et nyt og endnu bedre på markedet 4 timer efter at du havde købt den gamle model. Dér vil der nok heller ikke være megen hjælp at hente.
Af DragonXD
mowa skrev:
DragonXD skrev:

Du har præcis det du valgte at købe. Skal Apple ophøre med al udvikling, fordi forkælede tudebørn som du ikke kan leve med ikke at have det allernyeste? Det ville jo ikke være en fed forretning, hvis kunderne ikke skulle betale for de nye dimser der udvikles, vel?
Rend mig mowa, din mor er en fed forretning.

Ville du ikke blive sur hvis du havde købt en iPad 3 i sidste uge og der så kom en dobbelt så hurtig ny model lige efter? Og så lige at de koster stort set det samme? Arh det tror jeg nok du ville.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad os lige finde kammertonen igen.

Du kan jo starte med at klage din nød til forhandleren, og dernæst tage den videre til Apple. Der er dog ingen der har nogen forpligtigelse til at give dig kompensation. I forhandlerens tilfælde, så har han slet ikke haft nogen forudsætning for at kunne vejlede om, at der kom en ny model, så jeg giver dig meget meget dårlige odds for at få nogen penge retur - eller at få den nye model i bytte.
Af mowa
DragonXD skrev:
mowa skrev:
DragonXD skrev: Ja men det er jo en principsag. Det er sku ikke længe man har det nyeste, når de slynger nye produkter ud til højre og venstre med så kort varsel. Synes sku ikk det er i orden. Fack Apple.
Rend mig mowa, din mor er en fed forretning.

Ville du ikke blive sur hvis du havde købt en iPad 3 i sidste uge og der så kom en dobbelt så hurtig ny model lige efter? Og så lige at de koster stort set det samme? Arh det tror jeg nok du ville.
Min mor er ikke en fed forretning.

Som teknikinteresseret ville jeg have undersøgt om der var noget nyt på vej. Der skal ikke megen hjernekapacitet til at regne ud, at iPad snart måtte komme i en opgraderet udgave med stærkere CPU/GPU og lightningstik, da iPhone 5 var kommet på markedet. Rygterne gik da også stærkt, og det er længe siden man kunne læse sig til at en opgraderet iPad højst sandsynligt var på vej.

Hvis jeg ikke havde intelligens til at regne ovenstående ud, ville jeg da naturligvis ærgre mig over det. Hvis jeg virkelig så et behov for at få den nye dims, ville jeg da fluks sælge den gamle - brugtpriserne på Appleudstyr er jo så absurd høje, at det ville være en overkommelig udgift. At forvente at en producent hele tiden bytter kundernes udstyr til det nyeste, er ret naivt. Hvor skulle grænsen sættes? 1 måned, 3 måneder, et halvt år?

Skal Peugeot også levere en ny bil til kunden der køber en gammel model en uge før der kommer en ny?