Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Skal flytter her d.1 november og vil gerne anskaffe mig en fladskærm på omkring de 40 tommer.
På Expert har de lige for tiden nogle virkelig gode tilbud og ville lige køre dem forbi jer inden jeg slog til, fordi aner intet om disse tre fladskærme.

Tilbud 1: Samsung 40" til 3499.
http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 88326.aspx

Tilbud 2: Samsung 46" til 4.444 kr. Hælder jeg meget imod.
http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 88333.aspx

Tilbud 3: Philips 47" til 5.999 kr. Lidt dyrt, men godt tilbud.
http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 32014.aspx

Nogle forslag her? Kan kun forestille mig at disse tilbud ryger hurtigt, så skal snart beslutte mig.
Af DavidHimself
SKAL det være hos expert? for alle de TV du linker er billigere andre steder! :)

Var det mig ville jeg vælge at benytte mig af dette tilbud: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310 - det er en ret god pris.

Hvis du er mere interesseret i LCD/LED, så er de 2 samsunger du linker OK, og ellers kunne philips 40pfl5007 være et god alternativ! :)
Af MalteBlom
DavidHimself skrev:SKAL det være hos expert? for alle de TV du linker er billigere andre steder! :)

Var det mig ville jeg vælge at benytte mig af dette tilbud: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310 - det er en ret god pris.

Hvis du er mere interesseret i LCD/LED, så er de 2 samsunger du linker OK, og ellers kunne philips 40pfl5007 være et god alternativ! :)
Nej det behøves det overhovedet ikke. Så bare en reklame for Expert og kiggede på deres hjemmeside.

Ja hold da op. Det er et godt tilbud for en 50"..

Jeg er bare i tvivl om det skal være Plasma eller LCD/LED.. Ved ikke meget om det, men bruger for det meste bare mit fjernsyn til at spille playstation og se film. Så det skal helst være en høj opløsning for det.
Af THM
Nævnte LG er med fuld hd.
Skal være lidt påpasselig med statiske elementer mht. Burn in.
Har selv et LG plasma og har ikke problemer, men jeg er også påpasselig og tv'et bruges til meget andet udover spil...
Af MalteBlom
Overvejer stærkt at købe det, men tænker at 50" måske næsten er for stort.. Værelset er ikke mere end 2-3 meter bredt.
Af MalteBlom
Det ville jo også være rart med en LCD skærm så man aldrig skal bekymre sig om burn-in.
Hælder næsten mere mod SAMSUNG UE46EH5005 LED, men er der nogen mærkbar forskel mellem LCD og LED??
Brugeravatar
Af edinger
MalteBlom skrev:Er der nogen mærkbar forskel mellem LCD og LED??
LED (light-emitting diodes) er det, man benytter til at belyse et LCD-panel.

Det er således ikke en selvstændig teknologi i opposition til LCD.

Tidligere, hvor LCD-skærmene var knap så tynde, var de belyst via cold-cathode fluorescent lamps (CCFL).

Hvis man endelig vil skille begreberne fra hinanden, burde man derfor tale om hhv. LED- og CCFL-skærme.

CCFL-skærmene har faktisk flere fordele over LED-skærmene. Herunder ikke mindst en tendens mere jævn belysning af panelet.
Af MalteBlom
edinger skrev:

Tidligere, hvor LCD-skærmene var knap så tynde, var de belyst via cold-cathode fluorescent lamps (CCFL).

Hvis man endelig vil skille begreberne fra hinanden, burde man derfor tale om hhv. LED- og CCFL-skærme.

CCFL-skærmene har faktisk flere fordele over LED-skærmene. Herunder ikke mindst en tendens mere jævn belysning af panelet.
Aha. Okay. Så SAMSUNG UE46EH5005 LED ville være et godt bud til en god pris?
Brugeravatar
Af edinger
MalteBlom skrev:Så SAMSUNG UE46EH5005 LED ville være et godt bud til en god pris?
Det ville jeg ikke synes. Men hvis du vurderer det anderledes – go ahead.
Af MalteBlom
edinger skrev:
MalteBlom skrev:Så SAMSUNG UE46EH5005 LED ville være et godt bud til en god pris?
Det ville jeg ikke synes. Men hvis du vurderer det anderledes – go ahead.
Hvorfor ikke? Jeg har nemlig ikke meget at vurdere efter. Har aldrig sat mig ind i det her før.

Leder bare efter en god fladskærm på 40"-50" til 4000-5000 kr. Helst LCD, men er også åben for plasma.
Af klingenberg
MalteBlom skrev:
edinger skrev:

Aha. Okay. Så SAMSUNG UE46EH5005 LED ville være et godt bud til en god pris?
LCD er faktisk bedre uden LED-bagbelysning :)

Ville til enhver tid vælge den David linker til, medmindre du skal bruge den som pc-skærm.
Brugeravatar
Af edinger
MalteBlom skrev:Hvorfor ikke? Jeg har nemlig ikke meget at vurdere efter. Har aldrig sat mig ind i det her før.

Leder bare efter en god fladskærm på 40"-50" til 4000-5000 kr. Helst LCD, men er også åben for plasma.
En "god" LCD-skærm, sådan som jeg definerer det, fås ikke i den størrelse og til den pris, som du er villig til at give.

Men det er jo meget individuelt, hvor højt man sætter barren. Så hvorvidt nævnte skærm vil kunne indfri dine forventninger, skal jeg ikke kunne sige.

Du kunne også overveje ES5505 (?)

HDTVtest skrev:
Samsung ES5500 (ES5505)

CONCLUSION – The Samsung ES5500 is a decent budget LCD-based HDTV, although it doesn’t excel in enough areas to get an all-out recommendation. Overall image quality is a step back compared to what we’ve seen from Series 5 in the past: in particular, we remember that the B550 (three generations before) featured a panel of comparable quality to those found higher up in the range, with less low-tone smearing, and on certain units, a full colour management system with near-perfect accuracy. Perhaps the addition of “Smart TV” features at this price point has forced compromises elsewhere?

The UE40ES5500′s biggest strength is surely its gaming responsiveness. If you can see through the motion blur, you’ll be rewarded with very low input lag from connected games consoles and PCs. In fact, some console users even find that a screen with inherent motion blur helps them better enjoy games with low frame rates (most games on the underpowered current generation consoles only run at 30fps) due to the “smoothed motion” appearance.

We’re not convinced that this is as good as £500 can buy, but if you can accept motion clarity which is low even by LCD standards, then you’ll be rewarded with decent colour accuracy, good contrast performance, and a good selection of web connected features.

Read full review

Billede
Af MalteBlom
edinger skrev: En "god" LCD-skærm, sådan som jeg definerer det, fås ikke i den størrelse og til den pris, som du er villig til at give.

Men det er jo meget individuelt, hvor højt man sætter barren. Så hvorvidt nævnte skærm vil kunne indfri dine forventninger, skal jeg ikke kunne sige.

Du kunne også overveje ES5505 (?)
Okay.. Men jeg sætter ikke baren så højt igen. Er studerende og flytter snart, så kan simpelthen ikke bruge mere end de 4000-5000 kr.

Kvaliteten må bare være det den må være til 4000-5000.

Igen, ville den 50" LG som David linker til, næsten ikke være for stor? Sofaen vil nok stå et sted mellem 2-3 meter fra væk fra skærmen. Det er et virkelig godt tilbud og overvejer det stærkt, men syntes 50" næsten lyder absurd..
Af 2 T ´er Uden H
Samsungs 2012 modeller EH4005/5005 er med fuld bagbelyst LED, det gør skærmen er lidt tykkere bagud
men tilgengæld er lyset som nævnt mere jævnt fordelt på skærmen end hvis det havde været Edge LED som eksempelvis på ES5505 :)

Med en 3 meters siddeafstand kan man godt tillade sig de større skærme imo, og ellers har komplett vist 45 dages returret mener jeg.

Du for meget billede kvalitet for pengene ved at vælge plasma, og den 50" david linker til kunne bestemt være en god kandidat til den pris, men hvor mange timers konsol spil vil du sige du spiller dagligt, og er det med blandet indhold? En af tingene man kan tage med i sine overvejelser som kan være ved plasma er risikoen for Burn-in ved statiske elementer der har kørt for lang tid på tv´et, det er generelt ikke det er dog ikke nødvendigvis det store problem hvis man viser lidt omtanke, og fordelene som lavt indput lag og billedekvalitet er værd at overveje :)
Senest rettet af 2 T ´er Uden H 23 okt 2012, 21:32, rettet i alt 1 gang.