Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har leget lidt med mit Samsung d8005 og blevet inspireret til at se om der er kommet en god og simpel løsning for at kunne afspille film fra egen a server..

Men hvad er det bedste setup.. Er der bedre løsningsforslag end plex, hvis ikke hvilket hw skal jeg så have...
[/quote]
Af Frillen
Hvis dit eneste ønske er at kunne streame/afspille film på dit tv, så er en decideret medieafspiller helt klart den billigste løsning.
Mange medieafspillere kan også fungere som en simpel nas(f.eks. WDTV Live).
Tilslut medieafspilleren direkte til dit TV med HDMI og gerne på kablet netværk, og hvis medieafspilleren ikke har indbygget hd, så tilslut en USB-hd, så har du for lidt over en tusse en simpel nas-løsning til streaming samt en afspilningsmulighed for musik, billeder og film der æder stort set alle gængse formater :)
Men er du derimod hooked på en plex løsning fra en decideret nas, så kommer du ikke uden om en af de lidt dyrere nas, da plex server som minimum kræver en intel processor, i hvert fald hvis den skal transcode dine film!
Af klingenberg
Xbmc er en rigtig god løsning, imho markant bedre en Plex.

Som frillen siger kan du hente en 2Tb hdd + rasp pi for ca en tusse, og så har du et super velfungerende mediecenter.

Vil du gerne havde filerne tilgængelige på hele netværket, kommer du dog ikke udenom en nas, men bruger du det primært på en enkelt fjernsyn er en usb hdd og en rigtig fin løsning, som du senere kan tilslutte en nas.

Der er gang i en enorm udvikling indenfor "mini-pc'er", som raspberryen og mk802, så hvis du kan vente et halvt års tid, tror jeg der kommer nogle virkeligt imponerende små og praktiske mediecentre.

Ellers koster en rasp pi små 400 kroner med et sd kort, og den bruger stort set ingen strøm :)
Af Bigfootplc
Tak for svarene, men kunne tænke mig ikke at skulle have endnu en boks stående ved fjernsynet... Og så ville det være lækkert have filmene på alle mine enheder... Så skal nok bare finde den Bedste og billigste løsning alla plex