Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens.

Jeg har en lille forespørgsel.
Nu hvor netflix er lanceret i Danmark, er jeg meget interesseret i at få deres app på mit samsung smart tv. Hvad jeg har kunne undersøge mig til, så ser det ud til netflix appet ikke kommer frem, hvis man har sat TV'et til at være i Danmark, men vælger jeg USA, så kommer den frem. Problemet er, at jeg samtidig har en viaplay konto, og ønsker ikke at miste det app, hvilket jeg gør hvis jeg skifter til USA.

Er der nogle der ved, om det kan lade sig gøre at få både viaplay og netflix via smart tv? Man skulle jo synes, at netflix appet burde være tilgængeligt i Danmark, nu hvor det er kommet hertil.

Håber nogle kan besvare alle mine fortvivlelser.

På forhånd tak

Bedste hilsner
Benjamin
Af Størum
Er interesseret i samme svar som dig, ved det er muligt at få netflix app på 2011 model ved at snyde den til at tro den er en US model, ved dog ikke hvordan dette gøres, men samtidig med dit spørgsmål kan det lade sig gøre at beholde Viaplay??
Af benjaminolesen
Du skal bare reset den under indstillinger. standard password til alle samsungmodeler er "0000".. Derefter kan du bare sætte den til USA, så får du netflix, men derved mister du også viaplay, så det er ret irriterende.
Af mhca
Størum skrev:Er interesseret i samme svar som dig, ved det er muligt at få netflix app på 2011 model ved at snyde den til at tro den er en US model, ved dog ikke hvordan dette gøres, men samtidig med dit spørgsmål kan det lade sig gøre at beholde Viaplay??
Det her virkede på mit Samsung 2010:

Gå ind i Internet@TV

Tryk kombinationen:
[FastForward] 289 [Reverse][Enter]

En menu kommer frem, hvori du vælger land.
Af Størum
Lige forsøgt, og noget virkede, dog ikke helt efter hensigten ;-) Min viaplay forsvandt, og den installerede 5 nye apps, MEN ikke Netflix, den installerede noget AccuWeather, Facebook, GalleryOn.tv, Google maps, Google Talk og History.

Nogen der ved hvad man skal taste for at komme tilbage til DK apps? Eller evt. hvad jeg har gjort forkert?
Af Størum
Har fundet ud af det, var fordi min fjernbetjening har touch aktiv på den miderste plade, så den har åbentbart bare trykket enter ved det første land på listen ;-)
Af mhca
Størum skrev:Har fundet ud af det, var fordi min fjernbetjening har touch aktiv på den miderste plade, så den har åbentbart bare trykket enter ved det første land på listen ;-)
Ok, makes sense.
Jeg fik i hvert fald valgt USA og fik både Netflix og HBO Go.

Men desværre mister man de danske apps såsom Viaplay. Så det er ikke et holdbart work-around, hvis man bruger de tjenester.
Af Størum
Ja første gang nåede jeg ikke engang at se listen over lande, den begyndte bare at opdatere.

Nej det er rigtigt, men syntes nu heller ikke Viaplay har en masse at byde på, og har netflix resten af året gratis pga jeg er Spotify premium kunde, så det får en chance, samt glæder mig til at se hvad HBO kan tilbyde, da denne app også er tilgængelig nu.
Af china99
Det her virkede på mit Samsung 2010:

Gå ind i Internet@TV

Tryk kombinationen:
[FastForward] 289 [Reverse][Enter]
Hvordan dælen gør man det? Der sker intet når jeg prøver det - jeg har samme model. Som udgangspunkt kan jeg kun vælge følgende lande: Dansk, Norsk, Svensk og Finsk, når jeg nulstiller (ved at holde EXIT inde i 20 sek)

Derudover forsvandt alle mine digitale kanaler og jeg kan ikke indstille dem igen- wtf???