Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wdkjech
Hej,
Det er tiden at mit gamle 32" Samsung fra 2005 bliver skiftet til noget mere opdateret. Kan nogle guide/anbefale mht en ny fladskærm. Jeg vil bruge omkring 10.000 (måske lidt mere hvis det rigtige bud er der).

Skærmen skal bruges 75% til almindeligt TV-kiggeri. Resten er BR/DVD/Stream af film.
Skærmen må gerne være af "lækker" kvalitet så som metalkant i stedet for plast osv osv...jeg er ikke på i ved hvad jeg mener.
3D er ikke et must, men ville være dejligt.

På forhånd tak.

Jesper
Af wdkjech
UPS...glemte at kskrive at det skal være en 46"
Af janbau
Dette 47LM760T var til salg til 9999 kr i Elgiganten i sidste uge . Har det selv , Super lækker fladskærm .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm760t

Dette 47LM669T Har været til salg til 6999 kr i Elgiganten , Har samme funktioner som 47LM760T som er 200 Hz .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm669t

Det kan være svært at vælge imellem 200 Hz og 100 Hz og jeg valgte selv 200 Hz modellen da jeg er overbevist om at den vil have et hurtigere billede end 100 Hz .

Bilka sælger også denne model 47LM660Tl som er den samme som 47LM669T Bare et andet Design farve .

http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)
Der kommer dog en fejl frem på siden , men vil mene at de har dette tv til salg da jeg har set det i Bilka mange gange , og enda nogle gange til ca 8400 Kr altså en pris under deres net pris og pris i deres TilbudsAvis .

Men hold øje med Elgigantens hjemmeside da der tit er et rigtigt godt tilbud , og så kører de tilbud i Wekkenden .

Lige pt er denne 42LM860W til salg til 7999 kr dog kun 42 , men det er modelen med Dual core .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42lm860w

Nu har du fået nogle Priser som du kan have i tankerne Da du helt sikert kan forhandle prisen ned i Elgiganten og Ekspert og sikkert ogse i Bilka .
Af BudZa
janbau skrev:Det kan være svært at vælge imellem 200 Hz og 100 Hz og jeg valgte selv 200 Hz modellen da jeg er overbevist om at den vil have et hurtigere billede end 100 Hz .
Hvorfor? Serier kører i 60hz, og film kører i 24hz indtil hobitten kommer ud til december.
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Jeg er selv blevet KÆMPE fan af Philips' nye "rammeløse" TV med ambilight! De giver virkelig et dynamisk billede... en 47" passer på dit budget! :)
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2839020/ ... 07t&sort=4
Så vidt jeg kan læse mig frem til, er 6000-, 7000- og 8000-serien godt nok uden local dimming, men med fuld LED-bagbelysning. Og det er jo i sig selv ganske opsigtsvækkende — såfremt der ikke blot er tale om (endnu) et kreativt greb fra Philips' marketingafdeling.

Kunne være interessant at se en anmeldelse.
Brugeravatar
Af edinger
edinger skrev:Så vidt jeg kan læse mig frem til, er 6000-, 7000- og 8000-serien godt nok uden local dimming, men med fuld LED-bagbelysning. Og det er jo i sig selv ganske opsigtsvækkende — såfremt der ikke blot er tale om (endnu) et kreativt greb fra Philips' marketingafdeling.
Det var åbenbart en and, jf. nedenfor.
DigitalVersus.com skrev:The model uses Edge LED backlighting, with LED lights placed around the edges of the back of the screen.
Af PeterD
Ikke for at forklejne de forslag folk kommer med fra div. annoncer mm., MEN.....gør dig selv den tjeneste at vælge en GENNEMTESTET skærm fra Flatpanels.dk. Se købsanbefalinger og Test her i toppen af vinduet.
Alternativt: hdtvtest.co.uk, måske whathifi.co.uk...

Hvis jeg også var tilfreds med mit Prosonic, ville jeg også anbefale dig det....og 10.000kr er jo også en slags penge...

Bevares du kan være heldig lige at finde din ynglingsskærm på tilbud i en butik, men jo mere tid du SELV bruger på at undersøge og opsamle viden om div. skærme, jo større er chanchen for du kommer hjem med den bedste skærm til DIT behov...

Og så om du skal købe på nettet eller i butik?

N.B. MEGET lys stue/store vinduespartier: LCD/LED

Mulighed for persienner, gardiner, og kan gøre rummet mørkere: Plasma

Nogle netbutikker med udemærkede priser: Komplett.dk, Elgiganten.dk og der er sikkert andre....
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:N.B. MEGET lys stue/store vinduespartier: LCD/LED

Mulighed for persienner, gardiner, og kan gøre rummet mørkere: Plasma.
Sorry Pete, men det er altså (stadig) ikke korrekt. Eller det er i hvert fald en forsimpling.

Som jeg skrev i denne tråd:

Såvel plasma- som LCD-skærme kan have problemer med refleksioner. Det er ikke så meget et spørgsmål om panelteknologi, som det er et spørgsmål om coating (overfladebehandling).

Langt hovedparten er dagens LCD-skærme er aldeles ligeså reflekterende som deres plasmamodstykker.

Undtagelsen er de få matte varianter, som endnu findes på markedet.

Der, hvor teknologierne adskiller sig fra hinanden, er ved, at LCD-skærmene typisk er mere lysstærke og derfor mere velegnede til stærkt (sol)oplyste rum.

Da det dog er de færreste, som hovedsageligt ser tv i dagtimerne, er dette ikke nødvendigvis en forskel, som bør være udslagsgivende for ens købsbeslutning.
Af PeterD
....Det er lidt skidt at jeg har fået det med lcd/plasma i på rygraden efter jeg startede med at interessere mig lidt for flatskærme og følge med i udviklingen...(kun på hobbyniveau. Slet ikke som jer andre proffer..)

Ved ikke rigtig hvor det med plasma/lcd svagheder stammer fra. Om det kan være udenlandske testsider eller denne:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... /lcdplasma og der massere andre sider, både på dansk og engelsk/tysk.

Citat: "Hvis du vil have dit tv stående i en oplyst stue (men selvfølgelig her taler de ikke om vinduer), kan en LCD-skærm være den bedste løsning. Er du mere ude efter en ”hjemmebiograf”, hvor tv'et skal stå i et rum med en svag belysning, kan plasmaskærmen være det bedste valg."

Lad mig gøre det klart at jeg IKKE er ude på at vildlede eller formidle forkert viden videre eller sætte spørgsmålstegn ved hverken plasma eller LCD teknologien.

Min opfattelse af at en plasma ikke har godt af hvis der er for meget lys i rummet/direkte sollys er så forkert. Det beklager jeg, da jeg kun ønsker folk at investere deres penge mest fornuftigt og hvis jeg kan hjælpe dem videre, så er jeg glad...Fejlkøb er noget skidt..Især når vi taler om et tv til flere tusiende kroner..

Jeg håber IKKE jeg fortsætter med at skrive forkerte ting. Hvis jeg gør, så ret mig ENDELIG :)
Af otf
janbau skrev:Dette 47LM760T var til salg til 9999 kr i Elgiganten i sidste uge . Har det selv , Super lækker fladskærm .
Hej. Tror du det muligt at forhandle dem ned i 10 k igen?. Synes nemlig aldrig jeg har haft held med, at forhandle med dem
Af JesperKeller
Man kan altid prøve at få dem forhandlet ned til den pris igen, men ellers så har du jo mulighed for at gøre brug af deres tilbud via hjemmesiden. Der får du både ophæng, skærmrens og tv til 10.499,-.

Kan du nok godt få sælgeren i butikken til at prismatche :)
Af otf
JesperKeller skrev:Man kan altid prøve at få dem forhandlet ned til den pris igen, men ellers så har du jo mulighed for at gøre brug af deres tilbud via hjemmesiden. Der får du både ophæng, skærmrens og tv til 10.499,-.

Kan du nok godt få sælgeren i butikken til at prismatche :)
Mener du ikk 12.499?