Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg står og skal til at købe det første rigtige TV og det er desværre ikke lige min stærke side... Så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig :) Jeg har læst en masse på nettet og har været i flere forretninger, men de anbefalder nærmest alle noget forskelligt... Pt er jeg desværre endt op med ikke mindre en 5 modeller..

Samsung ES7005

Samsung ES8005

LG LM760T

Panasonic DT50Y

Panasonic WT50Y

Umiddelbart er det jeg er mest ude efter den skærm med det bedste billede, men får altid forskelligt svar afhængig hvilken sælger jeg snakker med...

Skal have tv'et i 55'

Håber nogle vil bruge 2 min på nogle inputs..
Af Bent odense
Det rigtige tv fåes ikke i nu.Du skriver ikke hvad pris du vil give,Og hvad dit behov er for dit nye tv.Har du læst tests/købesanbefalinger her på (FLATPANELS).Og pas på at hører på alt det sælger snak.
Af zippiz
De modeller jeg har listet op koster mellem 15 og 20.000kr og det er jeg villig til at ofre men vil også gerne have det bedste ud af de penge.

Behov, hmm har ikke et stort vanvittigt behov. Det skal være en rigtig god skærm med et godt billede og nogle funktioner der gør jeg ikke umiddelbart skal skifte det igen om 2 år.

Jeg har læst test og sammeligning men er ikke så teknisk så det er ikke alle data jeg har forstand på.

Selvfølgelig har jeg læst test her på siden, og umiddelbart ud fra dem ser det ud til at Samsung ES8005 løber som vinderen mod de modeller jeg har kig på.

Hertil kommer dig at LG'en pt kan købes for 14999 i elgiganten...
Af zippiz
Det kan du mene men synes bare ikke det er så nemt... For hvis ES 8005 er en bedre skærm end LG'en betaler jeg hellere de flere penge for at få det bedste...

Men jeg håbede nogle kunne bidrage med lidt forskelle der kunne giver et billede af hvor stor er forskellen på de skærme...

Panasonic WT50 har jeg ikke fundet de store tests af så ved slet ikke lige hvor den er henne i dette spil...
Af anubis
Hej Zippiz,

hvis jeg var dig (og fordi alle disse skærmer er tæt på hinanden), skulle jeg gå på din lokale butik ( Elgiganten, expert, fona... ), spørge hvilke modeller de kan tilbyde dig det største rabat ( Beslag, levering, forsikring, montering - kalibrering og ekstra )... og sige til dem at du kan købe lige med det samme hvis du synes at det er en fair tilbud !
Af Supergris
anubis skrev:Hej Zippiz,

hvis jeg var dig (og fordi alle disse skærmer er tæt på hinanden), skulle jeg gå på din lokale butik ( Elgiganten, expert, fona... ), spørge hvilke modeller de kan tilbyde dig det største rabat ( Beslag, levering, forsikring, montering - kalibrering og ekstra )... og sige til dem at du kan købe lige med det samme hvis du synes at det er en fair tilbud !
Beslag kan købes meget billigere andre steder, levering er som regel gratis eller tæt på, forsikring kan som regel ikke betale sig, montering kan man selv klare, kalibrering kan de ikke finde ud af, og kabler og andet ekstra kan også købes meget billigere andre steder...
Af zippiz
Når jeg kigger nærmere i testen på ES8005 skrives der:

"Sammenlignet med for eksempel Panasonic DT50 og LG LM760T, så klarede ES8005 sig bedre, og vi bemærkede hverken problemer i film, spil eller andre sekvenser."

Men er den lille forskel der her omtales de 3800kr værd? er det overhovedet noget jeg vil bemærke?
Brugeravatar
Af edinger
zippiz skrev:Når jeg kigger nærmere i testen på ES8005 skrives der:

"Sammenlignet med for eksempel Panasonic DT50 og LG LM760T, så klarede ES8005 sig bedre, og vi bemærkede hverken problemer i film, spil eller andre sekvenser."

Men er den lille forskel der her omtales de 3800kr værd? er det overhovedet noget jeg vil bemærke?
Hvordan forventer du, at andre skal kunne svare meningsfyldt det det? På dine vegne?
Af zippiz
Beklager min måde at skrive det på...

Men det jeg efterlyser er om den tekniske forskel i det de beskriver her er så stor at folk vil mene den er værd at betale de ekstra penge for?

Har som tidligere nævnt ikke ret stor forstand på disse tekniske ting, men vil bare gerne have den "bedste" skærm nu jeg skal ud at investere..
Af anubis
Supergris skrev:
anubis skrev:Hej Zippiz,

Beslag kan købes meget billigere andre steder, levering er som regel gratis eller tæt på, forsikring kan som regel ikke betale sig, montering kan man selv klare, kalibrering kan de ikke finde ud af, og kabler og andet ekstra kan også købes meget billigere andre steder...
* Det er meget nemmere for en sælger at tilbyde ekstra's end at give dyre rabatter. Og så har man det hele med ...
Af anubis
zippiz skrev:Når jeg kigger nærmere i testen på ES8005 skrives der:

hvis du vil absolut en ES8005 ( er jeg ikke fan af Samsung ) så spørge dem hvis de kan lave noget på Samsung hvis du køber den "nu"...
En god pris på den er :
* 15.000 inkl ekstra's
* 16. 000 med tablet og inkl .ekstra's
Brugeravatar
Af edinger
zippiz skrev:Men det jeg efterlyser er om den tekniske forskel i det de beskriver her er så stor at folk vil mene den er værd at betale de ekstra penge for?
Hvornår en forskel er "stor nok" til at retfærdiggøre en merpris, er en subjektiv vurdering. Det giver derfor ikke mening at lade sin købsbeslutning bero på, hvad andre måtte mene.
Af zippiz
Jeg er med på hvor du gerne vil hen af... Men det hjælper mig ikke videre... Kan godt selv tage mine vurderinger...

Men for at kunne tage dem kræver det der er nogle der fortæller mig hvad forskellen er ??

De skriver ikke hvad Samsung kan som Fx LG'en ikke kan.