Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Efter at have anskaffet mig en popcorn hour A110 (gammel sag efterhånden) som kompliment til min NAS, er jeg blevet jævnt træt af, at hver gang den skal tygge på et DTS-HD MA lydspor, går den i stå og kan ikke afspille filmen.
Så vidt jeg lige kan spore mig frem til på nettet, så er der faktisk ikke nogle mediecentre som bare kører uden problemer når man først forlanger lidt af dem, så jeg overvejer en HTPC.
Er der nogle som har nogle anbefalinger?
Af klingenberg
Hvis du ikke har noget imod lidt DYI, så er en raspberry pi med raspxbmc en rigtig nice løsning, der æder alt, er 100% customizable og på størrelse med et visakort :)
Af Andersss
Nu har jo kun lige kort kigget på den, men tager den også HD lossless lydspor og 3D? Sidstenævnte er mindre vigtigt, men kunne være rart ikke at have begrænsninger.
Kan man smide et Bluray-drev på den? :)
Af dumb
Andersss skrev:Nu har jo kun lige kort kigget på den, men tager den også HD lossless lydspor og 3D? Sidstenævnte er mindre vigtigt, men kunne være rart ikke at have begrænsninger.
Kan man smide et Bluray-drev på den? :)
Ja, hvis du finder et USB baseret blu-ray drev, kan du vel godt. Men da du er nødt til at køre Linux på raspberry, så kan du alligevel ikke afspille dine blu-ray skiver (så vidt jeg ved).
Af Andersss
Så er det lidt overflødigt med drevet :)
Kan godt se at det er smart og billig løsing, men tror gerne jeg vil have noget der kan lidt mere, for det virker ikke som noget der kan mere end min nuværende medieafspiller.
Af Andersss
Desuden er det ikke muligt at afspille DTS HD MA lyd via en rasperry pi (endnu).
Af dumb
Andersss skrev:Desuden er det ikke muligt at afspille DTS HD MA lyd via en rasperry pi (endnu).
Jeg har selv et MythTV setup, med 3 dedikeret klienter og én server. Jeg synes selv at det fungere fint, den afspiller ALT og selv børnene kan finde ud af det. Rent grafisk, synes jeg at XBMC er pænere at kigge på, men MythTV understøtter tunere, hvilket har gjort det nemt at få TV på værelserne samt på en vilkårlig bærbar.

Men det kræver altså noget arbejde at få sådan et mediacenter til at virke optimalt, specielt hvis det ikke bare er én enkelt maskine man har stående.
Af Andersss
Tror bestemt også på at det er en fin platform, men den kan ikke mere end mit nuværende mediecenter, så det er ikke rigtig en forbedring.
Af dumb
Andersss skrev:Tror bestemt også på at det er en fin platform, men den kan ikke mere end mit nuværende mediecenter, så det er ikke rigtig en forbedring.
Jooo, den kan afspille HD lydspor :)
Af Andersss
Ja, men den downmixer det til almindelig DTS lyd (ved DTS-HD MA) :) eller står der DTS HD på din receiver? :)
Af dumb
Andersss skrev:Ja, men den downmixer det til almindelig DTS lyd (ved DTS-HD MA) :) eller står der DTS HD på din receiver? :)
MythTV understøtter passthrough på HD lyd, via HDMI, og ja der står DTS-HD på min receiver, når jeg afspiller mine blu-ray rips :)

Flg. understøttes pt. E-AC3, DTS-HD Hi-Res, TrueHD og DTS-HD MA, men understøttelsen afhænger delvis af hardware (gfx kort)
Af Andersss
Det lyder jo ikke så tosset. Så må jeg lige kigge noget mere på det :)
Af Andersss
Jeg tror jeg venter og ser på hvordan den kommende Popcorn Hours A-400 bliver. Den ser relativt interessant ud.