Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg står og skal ha et nyt fjernsyn og har ca 4500 dkk at gøre godt med. Jeg har været lidt rundt og kigge og har fundet de 3 ovenstående, dog har jeg ikke set disse i Elgiganten endnu.

Er der nogen der kan anbefale en af disse, evt nogen er har erfaringer med disse?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc-9142-t2

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... dl-46ex653

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue46eh5005

Jeg har læst artiklen herinde på 50/100 HZ. Grundig er 100Hz og Sony/Samsung er 50Hz, men jeg er lidt i tvivl om jeg vil opleve "hakkende" billeder på Sony/Samsung?

De skal bruges til normalt tv kiggeri via antenne, Bluray og lidt Xbox. Er mest Bluray der vil blive vist på skærmen.

Håber der er nogen der har tid til at hjælpe.

Mange tak.

Mvh Clausen.
Af DavidHimself
100Hz funktioner fortæller cirka lige så meget om billedkvaliteten som farven på foden - det er mere panel-kvalitet og de forskellige "filtre" man skal se på (selv om de sædvanlige specs ikke giver dig noget svar på dette). :)

Når de så er sagt ville jeg personligt holde mig fra Grundig, men ville ikke have de store kvaler med at vælge de 2 andre.

Tag en tur i Elgiganten, og luk dine øre når du går ind ;) bed gerne om at se dem på lidt forskelligt signal - pas på med ar vurdere for meget ud fra en demovideo. Mutanten har jo 30 dages (tror jeg nok) fuld returret (nogle 45 dages fuld returret har jeg set), brug den hvis der er det mindste!
Brugeravatar
Af edinger
Andreasc skrev:Jeg står og skal ha et nyt fjernsyn og har ca 4500 DKK at gøre godt med. De skal bruges til normalt tv kiggeri via antenne, Bluray og lidt Xbox. Er mest Bluray der vil blive vist på skærmen.
Panasonic UT50, som fås til 4.500 kroner, er netop blevet testet af britiske HDTVtest, som bl.a. giver den følgende ord med på vejen:

"It completely smokes LCD-based TVs in just about every way..."

Det var da noget af en anbefaling.

Panasonic UT50

CONCLUSION — Before we reviewed the Panasonic TX-P42UT50B, we had the idea that the UT50 series’ picture quality would be essentially the same as the excellent ST50′s, factoring in the omission of the antireflective plasma screen coating on this cheaper display. That assumption turned out to be right on the money: provided you’re in a dimmer environment where its deep blacks won’t be washed out by light hitting the screen, the TX-P42UT50 produces the same outstanding picture quality, and in the right environment, it’s frankly hard to tell it apart from the very best.

If the Panasonic TX-P42ST50 were to be available for around £100 more, we’d probably argue for the UT50′s redundancy. However, the TX-P42UT50B is priced at around £550, which is some £300 less than the 42-inch ST50. For users in darker viewing environments who don’t care for the ST50′s sleeker design, built-in wireless connectivity or Infinite Black Pro screen filter, the UT50 is almost all good news. In such environments, it completely smokes LCD-based TVs (which is the bulk of the competition at this price point) in just about every way, with its ultra-low input lag, near-perfect screen uniformity, and naturally achieved deep blacks. Just don’t touch that “N” button.

Read full review

Billede
Af jones31
DavidHimself skrev:100Hz funktioner fortæller cirka lige så meget om billedkvaliteten som farven på foden - det er mere panel-kvalitet og de forskellige "filtre" man skal se på (selv om de sædvanlige specs ikke giver dig noget svar på dette). :)

Når de så er sagt ville jeg personligt holde mig fra Grundig, men ville ikke have de store kvaler med at vælge de 2 andre.

Tag en tur i Elgiganten, og luk dine øre når du går ind ;) bed gerne om at se dem på lidt forskelligt signal - pas på med ar vurdere for meget ud fra en demovideo. Mutanten har jo 30 dages (tror jeg nok) fuld returret (nogle 45 dages fuld returret har jeg set), brug den hvis der er det mindste!
Hvorfor skal han ikke vælge grundig? Hvorfor misbruge returretten, hvis man ikke gider snakke med en sælger når man går i en butik, så køb på nettet. Der er også 14 dage.
Af Bent odense
Fordi Sony EX 653 er beder ind grundig.Og panasonic-UT50,ER beder ind sony EX653. ;)
Af jones31
Bent odense skrev:Fordi Sony EX 653 er beder ind grundig.Og panasonic-UT50,ER beder ind sony EX653. ;)
Sonyen er virkelig kedelig og alt for mat i deres billed.
Af Bent odense
Er det billedkvaliteten der er set i jeres butik,ELGIGANTEN.Det kan du ikke regne med.Det jeg har set i elgiganten i odense,Der var der godtnok skruget op for haleogen lampen.Da vi skulle have nyt tv til soveværlset,Der var sælger i elgiganten meget hug på sælge mig et 46Hx753.HAN SAGDE DU FOR MEEEEEEEGET mer tv kvalitet i HX753.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jones er sælger i Elgiganten...
Af q990eyu
Står selv med valget mellem:
Sony 46EX653
Pana TX-L47E5Y
Og Pana tx-p42ut50e - Jeg hælder rigtig meget til at vælge denne.

I testen står der ST50′s sleeker design, built-in wireless connectivity or Infinite Black Pro screen filter

Har UT50'eren ikke inbygget wireless connect? Eller er det her jeg skal bruge en adaptor? Hvad koster sådan en?

Derudover, er det det rigtig valg jeg tager????

Har været uden TV i to uger nu, skal have taget beslutningen i morgen:-=)