Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af darkdevil
Hej

Jeg har kig på nyt 60" plasma tv.

I den forbindelse har jeg kig på:

LG 60PM670T/60PM970T & Samsung PS-60E6505

Hvilken vil I anbefale?

/Kim
Af PeterD
Utroligt så hurtigt de "rigtig store" skærme falder i pris...

Hvad er begrundelsen for at vælge disse 2 skærme?

Hvis du skriver om hvordan din stue ser ud. Lysindfald, vinduer og MAX budget er der måske nogle andre skærme/mærker som er værd at kigge på....

Skal det være LED/Plasma...Spillekonsoller. Har du f.eks. også det? Ser du ofte bluray? Spiller god lyd en fordel for dig eller kører du ofte lyd over anlæg ? og så videre....

Men du er altid sikker på en gennemtestet skærm, hvis du vælger en som Flatpanels har gennemtestet....
Af darkdevil
Ja, 60" er faldet godt i pris.

Kigger på disse to skærme, da jeg synes LG skærmen er super flot. Og
så har jeg en kammerat som har en Samsung 2 generationer gammel, som står super godt.

Lysindfald er det lidt af, da der til venstre for hvor skærmen skal hænge er to vinduer og en terassedør. Vi har mørklægnings rullegardiner.

Max budget 15K.

Jeg er mest til Plasma, da jeg ikke synes LED gengiver sort farven godt nok endnu.

Vi har en Xbox 360, som bruger af og til.

Vi ser TV via media center, som også bruges til DVD/blu-ray afspilning.
Bruger kun lyd via anlæg, når vi ser film. vi ser vel i snit 2 film om ugen.
Brugeravatar
Af edinger
darkdevil skrev:Jeg har kig på nyt 60" plasma tv. [...] Max budget 15K. [...] Jeg er mest til Plasma, da jeg ikke synes LED gengiver sort farven godt nok endnu.
Wupti.com sælger fortsat Samsung PS64D8005 til 14.999,- (link).

Her er tale om sidste års bedste eller næstbedste skærm, afhængig af hvilket medie, man spørger (HDTVtest, AVForums, CNet mfl.).
Af darkdevil
edinger skrev:
darkdevil skrev:Jeg har kig på nyt 60" plasma tv. [...] Max budget 15K. [...] Jeg er mest til Plasma, da jeg ikke synes LED gengiver sort farven godt nok endnu.

Her er tale om sidste års bedste eller næstbedste skærm, afhængig af hvilket medie, man spørger (HDTVtest, AVForums, CNet mfl.).
Og er den bedre end dette års modeller?
Jeg tænker specielt på LG 60 PM970T som pt sælges til 11.995
Af BudZa
ps d8005 fik ikke gode anmeldelser sidste år det har es8005 fået.
edinger skrev:

Brugeravatar
Af edinger
darkdevil skrev:Er den (D8005, red.) bedre end dette års modeller?
Jeg tænker specielt på LG 60 PM970T som pt sælges til 11.995
Det relevante spørgsmål er vel, om den er god nok.

For de fleste vil en skærm med prædikatet 'EXCELLENT' i 2011 være anbefaling nok — også i 2012.

Jeg kender ikke den pågældende LG-skærm. Så skal ikke kunne svare for dens kvaliteter.
Af Mysen
BudZa skrev:ps d8005 fik ikke gode anmeldelser sidste år det har es8005 fået.
PSxxD8005 er da langt bedre anmeldt end ES8005.. Jeg ved ikke, hvor dine oplysninger stammer fra.
Af klingenberg
darkdevil skrev:Hej

Jeg har kig på nyt 60" plasma tv.

I den forbindelse har jeg kig på:

LG 60PM670T/60PM970T & Samsung PS-60E6505

Hvilken vil I anbefale?

/Kim
Som Edinger siger, så tag et kig på D7000/8000 fra samsung. Sidste års referenceskærm sammen med VT30, og nok samsungs bedste plasmaserie nogensinde, specielt nu ift pris/performance. Der er ikke sket meget på 12'modellerne.

Afhængigt af om du helst vil have 59/64, ligger hhv 7000 og 8000 på et enormt attraktivt prisniveau. De er stort set ens, bortset fra qwerty på remotes(remote app på smartphone er langt bedre), og foden.