Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michsq
Hej Flatpanels.

Jeg har siden mit køb for et par måneder siden oplevet problemer med mit Apple TV, når den har skulle connecte til enten min iPhone eller Macbook. Det er ikke altid enhederne vil finde hinanden, selvom de er på samme netværk. En time efter kan jeg tænde begge dele igen og så virker Airplay funktionen pludselig.
Jeg har tjekket signalstyrken på begge dele i forhold til netværket og den er i top begge steder, så umiddelbart burde de jo sagtens kunne få forbindelsen, hvis altså jeg bare fik muligheden for det.

Er der andre, som har oplevet lignende problemer og har fundet en løsning på dette? Eller måske bare har et løsningsforslag? Jeg har kontaktet Apple, men vil selvfølgelig gerne have det til at virke hurtigst muligt! :)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemer med Airplay relaterer oftest til routeren, da forbindelsen skal gå herigennem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder som et router-problem, som Torben siger. Min erfaring er, at AirPlay fungerer problemfrit sammen med Apples egne routerprodukter. Jeg har forsøgt med både Linksys, Netgear og Cisco med mindre held (ikke kun på Apple-fronten). Det er dog også værd at bemærke, at det har været billige modeller.

Jeg ved, at der er mange som også har problemer med AirPlay, DLNA og lign. med routere, der leveres med internetforbindelse.
Af orm08
Har 2 AppleTV og 1 TV der er på us netflix - ingen router problemer, jeg har en DLink DIR-652, som absolut ikke er top of the pops.

Har dog tilføjet en switch mellem router og det der ar kablet (TV, hjemmebio & NAS)

Har internet fra Yousee, men har droppet deres router med indbygget wifi - det var langsomt, og efter at have sat min egen router op, er det gået op for mig at deres firewall ikke er specielt effektiv (eller også har yousee travt med at se hvad der findes på mit net værk)