Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krainert
Goddag
Jeg har lige fået mit Samsung-TV hjem (UE50EH5305), men det viser 60 Hz, når jeg slutter det til min PC, selvom skærmen er specced til 100 Hz. Hvordan kan jeg ændre det?
Af Mysen
Din Pc afspiller 60 billeder i sekundet, og når dit tv afspiller det samme, så gør den det rigtigt. Du skal ikke ændre noget, og du får ikke en bedre framerate end det kildesignalet leverer.

Motion Plus, hvis du har det, tilføjer ekstra kunstige billeder, men du får mere ud af at slukke for det.
Af krainert
Mysen skrev:Din Pc afspiller 60 billeder i sekundet, og når dit tv afspiller det samme, så gør den det rigtigt. Du skal ikke ændre noget, og du får ikke en bedre framerate end det kildesignalet leverer.
Motion Plus, hvis du har det, tilføjer ekstra kunstige billeder, men du får mere ud af at slukke for det.
Okaj, billedet virker bare mere flydende på min PC-monitor, der kun kører 60 Hz.
Af Mysen
Den har sikkert et meget hurtigere panel. 60 hz er rigeligt til at give flydende billeder, og kun krævende gamere kan få mere ud af en højere frekvens.Hvis der er slør, er det fordi skærmen ikke er så hurtig. Hvis den hakker, er det fordi, den ikke afspiller de 60 hz korrekt. Prøv at sætte grafikkortet til at afspille med 50hz, - hvis du kan.