Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har efter megen søgen på nettet opgivet at læse mig til, om mit Panasonic tv kan opdateres og hvordan det eventuelt gøres...
Jeg kan i menuen finde en rubrik der hedder: Systemopdatering, men den kan vel ikke opdatere uden at have adgang til en opdateringsfil af en eller anden art...
Det er jo ifølge mine øjne hverken USB-indgang eller netværksstik.
Min nuværende software version hedder 2.011
Er der en der kan fortælle min om tv'et overhovedet kan opdateres?

Grunden til hele problematikken er, at jeg har DLG's "HomeTrio" løsning, og at jeg næsten hver morgen, må slukke for strømmen til min tv boks for at få billede på mit tv igen. Ellers har jeg bare sort skærm.

Jeg har snakket MANGE gange med DLG, som nu har sendt mig videre til TDC, da de ikke selv kan finde fejl på min linje eller mit udstyr. Jeg har fået et par "Jobs" af TDC som de mener kan afhjælpe problemet.
Jeg skal: (En ting af gangen)
1. Opdatere software i tv'et (hvis muligt)
2. Prøve i en periode at bytte boksen i stuen ud, med boksen i soveværelset.
3. Skifte HDMI kablet ud.

Lyder dette som fornuftige løsningsforslag?

Jeg beklager selvfølgelig hvis indlægget ligger forkert, synes ikke rigtigt den passer bedre ind nogen steder.
Brugeravatar
Af MigSelv
Du slukker for tv, men ikke boks?
Hvilken inputkilde starter tv på?
Eller skifter du manuelt inputkilde til hdmi indgang?
Hvis der kan svares ja til 1 og 3, kan det være et handshake problem. En firmware update, hvis den findes, kunne være en løsning. Men er dog sikker på, at en update foretages på et værksted ( modeller uden netværk ). Her bruges istedet dataporten på tv'et.
Hvis ny firmware ikke findes, er løsningen på handshake problemer, desværre som beskrevet, genstart af enheder.
Prøv eventuelt, med alle enheder slukket, at vælge en anden hdmi indgang på tv ( fysisk flytning af kabel ).
Af Kallesøe
Jeg slukker for tv'et når jeg går derfra, ikke for boksen, så er problemet der som oftest næste morgen. Så må jeg lige hen og vippe "power" kontakten på boksen og så virker det igen.
Tv'et starter altid op på den analoge tuner, så jeg må selv vælge HDMI indgang.
Jeg har snakket med en flink TDC mand som også mente at det var min firmware i TV'et der var blevet for gammel til at komunikere ordentligt med tv boksen.
Jeg oplever ikke de store problemer med min "boks nr. 2", når denne er i stuen.
Det skal dog siges at der i perioden efter det første indlæg er oprettet, næsten ikke har været problemer med den normale opsætning. Altså med "hovedboksen" i stuen.