Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Squeak
Almindelige USB stik er for langsomme til at skrive, til at man kan optage på dem.
Derfor kræver langt de fleste fjernsyn med mulighed for USB optagelse, at man tilslutter en "rigtig" harddisk.

Det virker mærkeligt på mig, at man er tvunget til at bruge en stor, mekanisk HDD, når de i de fleste tilfælde er ved at blive udkonkurreret af SSD pendanter til konsum brug. Specielt når de fleste ikke har brug for mere end måske 32Gb til lidt timeshifting.

Mit spørgsmål er derfor om der findes en måde at formatere et hurtigt USB stik til at se ud som en HDD for fjernsynet, eller om der findes eksterne USB SSD drev, som ser ud som en HDD for fjernsynet?

Konkrete mærker og modeller ville blive sat pris på.
Af topbruger
Nu er det ikke et direkte svar på spørgsmålet, men jeg har, udover diverse usb sticks, prøvet med en SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC som blev monteret i et eksternt kabinet. Den vil TV'et (Panasonic P50GT30Y) heller ikke acceptere. Jeg ved ikke hvorfor, men kunne også godt tænke mig at vide om der findes specifikationer en ekstern USB-harddisk skal opfylde for at TV'et vil acceptere den?
Senest rettet af topbruger 07 sep 2012, 08:38, rettet i alt 1 gang.
Af Andersss
Så vidt jeg husker skal funktionen AHCI være understøttet i BIOS/firmware for at en SSD kan fungerer. Desuden er almindelige USB HDD'er rigeligt hurtige. Man skal bare finde nogle i en ordenlig kvalitet eller selv samme en med et seperat købt kabinet.
Af topbruger
SSD-harddisken fungerer fint som almindelig ekstern harddisk tilsluttet PC'en via USB. Det er kun ved tilslutning til TV'et den ikke duer / ikke bliver genkendt?
Af arsukfjorden
En harddisk er langt, langt hurtigere end en USB nøgle. SSD'er og USB nøgler er bestemt ikke det samme. En USB nøgle er bare en enkelt lagerenhed med en lille simepl controller som plugges direkte i computeren. En SSD består af rigtig mange lagerenheder som kobles sammen med en advanceret, dyr chip som så plugges til computeren.

Det er derfor SSD'er er så hurtige. Men man kan godt finde USB nøgler som er pænt hurtige, men de koster altså kassen. Måske 500kr eller 1000kr for en 64GB nøgle. Så kan man lige så godt give 500kr for en 500 eller 1000Gb hardidsk.

Jeg ville anbefalde dig at købe en ekstern 2,5" harddisk. De er ikke ret store(små nok til at have i en lomme) og har ikke brug for en strømforsyning, da de trækker deres strøm direkte fra USB porten, men du skal ikke igve mere end 500kr for 500Gb. De er også næsten lydløse.
Af jng
Squeak skrev:....

Det virker mærkeligt på mig, at man er tvunget til at bruge en stor, mekanisk HDD, når de i de fleste tilfælde er ved at blive udkonkurreret af SSD pendanter til konsum brug. Specielt når de fleste ikke har brug for mere end måske 32Gb til lidt timeshifting.

....
Er 119 kubikcentimeter for en lagerplads på 1 TB så slemt?