Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej drenge og piger :)

jeg kunne godt bruge jeres hjælp og mening ang mit nye tv:)

jeg købte for en uge siden dette tv:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744578

men er ikke helt tilfreds synes jeg :/
Jeg var/er på udkig efter ja det bedste tv til den pris 4500 - 5500.
Jeg købte for 3 år siden mit første tv Philips også men der stod noget om MS og kontraktforhold som jeg kender til fra computer, men de bruger ikke sådan noget mere så er lidt lost :/

jeg købte det fordi det har 400 Hz hvor rigtig mange af de andre tv til den pris kun har 100 Hz.
og ringede til Philips og spurgte hvad det betød og jo flere Hz det her jo bedre er bevægelsesskarpheden. men er forskellen på 100 Hz og 400 meget?

jeg leder efter et tv jeg kan spille computerspil på, fx Need for speed, test drive osv. og til at se film på :)i go kvalitet.det skal helst være 40" eller 42"

håber i kan hjælpe mig lidt drenge og piger :)
med at evt finde et nyt tv eller give mig lidt viden om hvad jeg skal kigge efter i et tv :)
håber i har nok info eller må i jo lige sige hvad jeg mangle.

MVH Mikkel
Brugeravatar
Af edinger
Alene inden for den seneste uge er emnet hertz og billedkvalitet blevet gennemtærsket mindst et par gange.

Så for ikke at skulle gentage os selv, vil jeg foreslå, at du – indledningsvis – scroller de seneste debatter igennem.

Jeg kan dog godt løfte sløret for noget af konklusionen. Nemlig at specifikationer, herunder hertz, nærmest intet siger om en given skærms billedmæssige kvaliteter.