Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aggedk
Hej

Jeg står overfor at skulle købe nyt tv, da mit gamle er oldschool. Jeg overvejer disse skærme, men er lidt på bar bund på hvad jeg skal købe. TV'et skal bruges til dagligdags tv og film.

1:Samsung 46" 3D LED SMART-TV UE46ES7005
eller
2:Panasonic 47" 3D LED Smart-TV TX-L47WT50Y
Af lgowner
du skal nok først og fremmest beslutte dig for hvorfor disse er valgt. dem du henvender dig er på bar bund præcis som dig som er det. for du giver alverdens mulige nørder chancen for at foreslå de dyreste og de billige fra netto , da du ikke har forklaret hvad dit eget mål med dit valg er.

så flere detajler og du får bedre svar.

Måske er din favorit farve pink, og så bliver dit valg jo ikke passende til stuen, hvis skærmens ramme også skal matche. så skal du se på helt andre skærme. måske har du ingen ekstern lyd, så vil disse skærme måske være rigtig kedelige at vælge som primær lyd.. mange muligheder og du kaster alt op.

så start med at se om du kan stille krav og illustrere dem her også.
Af loland
Billedkvalitet = klart panasonic

Smarttv = samsung

Så kommer an på hvad du vægter mest :)
Af Sponk
Jeg tilslutter mig loland

Billedekvalitet = KLART Panasonic (ingen tvivl)

Smart tv = samsung.

Design = smag og behag, men pana har ikke den grimme Skype kamera forhøjning som samsung har.
Af aggedk
Konen=smart tv, da hun gerne vil bruge skype, facebook og alt det andet shit

Mig, manden=billedet

Skal jeg tænke på mig selv, eller på husfreden.

Igowner: Du har ret, jeg burde komme med nogle flere krav, så jeg kunne få bedre svar. Egentlig er jeg ligeglad med f.eks. 3d da jeg får migræne af det. Lyden er vel generelt noget skidt på led skærme. Så det er jeg også ret ligeglad med. Tror mere at konen og jeg tænker design. Vil tv'et være pænt i stuen. Vi har været ude og kigge på samsung modellen sammen i fona. Her blev vi lidt forelskede. Men jeg har lige holdt et herregårdsbryllup og er en meget fattig mand, så jeg ved ikke helt om man burde vente. Når oled kommer på markedet bliver priserne vel også presset en del ned?
Af x99gump
Prøv lige de "smarte" features på samsungen inden i vælger det med dem som begrundelse. Vores 2010 samsungs "smarte" features er, efter min mening, så ringe at de ikke kan bruges til noget som helst i dagligdagen.
Hvis i synes de er brugbare så er det jo fint, men det ville være lidt ærgerligt at får et tv hjem, og så i finder ud af at i ikke gider bruge funktionerne. Når det nu er dem i gerne vil have. Jeg vil foreslå at købe en tablet eller en bærbar til ting som skype og facebook...
Af Nick_S
Panasonic har da også et ganske fornemt Smart TV. Med Facebook, youtube, skype, web browser, eurosport player, viaplay, sf film osv. Alt kan styres med Logitech tastatur, smartphone og tablet. Det er da meget smart?! :)
Af Dennishoeg
Som der blev skrevet. Så har WT50 fra Panasonic også disse smart funktioner. Fuld Html 5 webbrowser, Viaplay, Youtube, Skype, Eurosport, Sf anytime osv osv. Panasonicen vil føles en smule langsomere end den Samsung og har ikke indbygget kamera. Man kan dog tilkøbe dette til Pana'en.

Dog syntes jeg billedekvaliteten er bedre på wt50. Som er Panasonics første rigtig fede LED tv. Kanon flot billede. Og et hamrende fedt design!
Af jesper larsen
Jeg kan ik rigtig forstår du sammenligner 2 fladskærme i så forskellige prisklasse.

UE46ES7005 cirka 11.000kr,-

TX-L47WT50Y cirka 17.000kr,-

For hvis du har 17.000kr,- og dit valg SKAL stå mellem de 2 skærme, så havde jeg da helt sikkert valge ES7005 i 55" til cirka 15.000kr,-
Jeg tilslutter mig at WT50Y har lidt bedre billedekvalitet, men er kun noget du kan se, hvis du ser begge fladskærme side by side, til hverdagsbrug ville du ik lægge mærke til det, og så slår de 8" helt sikkert den billedeforskel som der ligger mellem de 2 modeller. Samtidig får din dame det design hun vil ha, og du spare 2000kr,- samtidig med du får det et kæmpe tv :) bare mit synspunkt på denne sag.

P.S: Hvis nu i vælger at kigge på andre LED fladskærme, så er min personlige favorit helt klart Sony Bravia KDL-55HX855 cirka 15.000kr,-
Af aggedk
Jesper: Ja der lidt prisforskel, men prisen er ikke så vigtig. Du foreslår en 55' skærm, men det syntes jeg er for stort. TV'et skal stå på en tv bænk, jeg har målt den op, og et 55' vil fylde alt for meget.

Tak for jeres indlæg, det har gjort mig mere klar til tv køb. 8)
Brugeravatar
Af edinger
jesper larsen skrev:Jeg tilslutter mig at WT50Y har lidt bedre billedekvalitet, men er kun noget du kan se, hvis du ser begge fladskærme side by side, til hverdagsbrug ville du ik lægge mærke til det, og så slår de 8" helt sikkert den billedeforskel som der ligger mellem de 2 modeller.
Du får lige et THUMBS UP herfra for den betragtning :)
Af Mysen
edinger skrev:
jesper larsen skrev:Jeg tilslutter mig at WT50Y har lidt bedre billedekvalitet, men er kun noget du kan se, hvis du ser begge fladskærme side by side, til hverdagsbrug ville du ik lægge mærke til det, og så slår de 8" helt sikkert den billedeforskel som der ligger mellem de 2 modeller.
Du får lige et THUMBS UP herfra for den betragtning :)
Og jeg er også enig.

Til gengæld er jeg ikke enig i de andres betragtning, der lyder: billedkvalitet = klart Panasonic. Jeg synes Samsung på mange måder kan virke som et billigere produkt end Panasonic, men når det gælder billedkvaliteten, så kommer Samsung fra mange eksperters syn ud som vinder. Som f.eks. i "fladskærmskonkurrencen", som Kim Fredlund beskriver på sin side: LINK
Af THM
fårstår heller ikke helt wt50 fremhæves for suveræn billedkvalitet. i shootouten som mysen linker til taber den blandt lcd'erne. (de lægger måske også lidt for meget vægt på sortniveau.)
har også set i en anden test at sortniveauet, med dimming systemet aktiveret, bliver dårligere end når det er deaktiveret. så det undrer mig folk fremhæver dimming featuren på wt50 som helt fantastisk, og som den store positive forskel fra dt50, som ifølge testen jeg har læst har bedre sortniveau...
Af Sponk
aggedk skrev:Jesper: Ja der lidt prisforskel, men prisen er ikke så vigtig. Du foreslår en 55' skærm, men det syntes jeg er for stort. TV'et skal stå på en tv bænk, jeg har målt den op, og et 55' vil fylde alt for meget.

Tak for jeres indlæg, det har gjort mig mere klar til tv køb. 8)
hvad valgte du at købe?