Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Det er okay pris for dette tv..

Prischeck:

6543 kr. Proshop.dk

6595 kr. Elgiganten.dk. Wupti.dk og Computercity.dk

Set en tidligere tråd ang. dette tv. Her blev der anbefalet et Sony HX723, da de skulle levere et bedre 2D billede og hurtigere i EPG (Eletronisk Program Guide) end Samsung...

Ellers kan du også vælge et tv som flatpanels.dk har testet og givet topkarakterer. Så går du ikke galt i byen......

LED er bare en "opgraderet LCD"skærm=Bedst til stuer med megey sollys eller hvor lyset rammer skærmen (Lidt "kunstigt" udtryk i billedgengivelsen) Vel stadig tyndere end plasmaskærme...?

Plasma: Bedst til "mørkerum" (dvs. har du store vinduer bør du trække for eller bruge persienner) Ofte bedre panorering og ofte bedre farve/sortniveau end LCDskærme...Bedre til film da de ofte gengiver billedet mere neutralt...

Umiddelbart får man mere kvalitet pr. krone i en plasmaskærm, skal du have samme kvalitet i en LED skærm, skal du have flere kr. op ad lommen..Men de bedste LED skærme er fuld på højde med de bedste plasmaskærme...

Herinde er der nok flest der har plasma som favorit........
Brugeravatar
Af edinger
Det er uden tvivl en hæderlig LCD-skærm med de fordele og ulemper, som nu engang knytter sig til den teknologi.
Af Bent odense
Hvad for nogle led/lcd tv modeller er på fuld højde med de bedste plasmaskærme.
Af PeterD
@Bent Odense

Du har faktisk ret!

Nu er jeg i flere omgange herinde blevet beskyldt for at favorisere Panasonic plasmaskærme som har et fantastisk godt billede (neutralt billede) i out-of-the-box indstillinger og godt sortniveau så derfor for IKKE kun at tale om Panasonic plasmaskærme, skal jeg jo skrive at andre mærkers LCD/LED skærme også er gode...

Men hvis det ikke er tilfældet, beklager jeg, og således er plasmaskærme vel det bedste man kan få!