Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob1988
Jeg har længe gået og kigget på et nyt fjernsyn, og synes det er vildt svært og bestemme sig for et bestemt.

Havde egentlig besluttet mig for pana vt30'eren fordi det jo var top modellen sidste år og kan få den i expert til 7500 for 42 tommeren.

Men som nogle af de andre butikker sagde var at i de nye fjernsyn i år er det nye paneler og nyt indmad så at vælge vt30'eren vil jo være nogle ældre dele hvor man måske ville kunne få nogle bedre dele i et nyere 2012 fjernsyn som måske er lidt billigere.

I expert viste han mig også LG's LM669T, og viste mig 3d på det som var fedt, og synes også designet er fedt fremfor vt30'eren men er stadig meget i tvivl for har læst at LG's apps osv ikke er ret langt fremme og de er ikke ret gode.
Men fjernsynet er jo helt ny model stadig.

Men hvilket er bedst?

plasmaen med rigtig godt billede men varm ved skærmen og hvordan er deres 3d i vt30? hvordan er det alm fjernsyns signal og deres apps?

Eller LG'en med fed 3d men dårlige apps? og hvordan er dens alm tv signal.

Det jeg gerne vil med et fjernsyn er at kan leje film igennem nettet over det og spille lidt playstation samt se film.

hvilket vil være bedst?

Hvis der er andre alternativer må de meget gerne nævnes men har ikke langt over 10.000 til et fjernsyn
Af klingenberg
jacob1988 skrev:Jeg har længe gået og kigget på et nyt fjernsyn, og synes det er vildt svært og bestemme sig for et bestemt.

Havde egentlig besluttet mig for pana vt30'eren fordi det jo var top modellen sidste år og kan få den i expert til 7500 for 42 tommeren.

Men som nogle af de andre butikker sagde var at i de nye fjernsyn i år er det nye paneler og nyt indmad så at vælge vt30'eren vil jo være nogle ældre dele hvor man måske ville kunne få nogle bedre dele i et nyere 2012 fjernsyn som måske er lidt billigere.

I expert viste han mig også LG's LM669T, og viste mig 3d på det som var fedt, og synes også designet er fedt fremfor vt30'eren men er stadig meget i tvivl for har læst at LG's apps osv ikke er ret langt fremme og de er ikke ret gode.

Men hvilket er bedst?

plasmaen med rigtig godt billede men varm ved skærmen og hvordan er deres 3d i vt30? hvordan er det alm fjernsyns signal og deres apps?

Det jeg gerne vil med et fjernsyn er at kan leje film igennem nettet over det og spille lidt playstation samt se film.

hvilket vil være bedst?

Hvis der er andre alternativer må de meget gerne nævnes men har ikke langt over 10.000 til et fjernsyn
ST50 er billedmæssigt samme kvalitet som vt30, og feature + designmæssigt en del foran, grundet det er 1 år nyere. Pt fås 50' versionen til 8k, så det er nok et bedre bud.

Plasma er efter min mening stadig langt foran led, og selvom samsung sidste år var lidt foran, har panasonic i år taget føringen. Du kan dog få samsung PS59D7000(Sidste års topmodel sammen med D8000, minimal forskel) for 9k, som er et rigtig lækkert fjernsyn!

App-mæssigt er samsung også en tand foran panasonic, selvom du sagtens kan leje film via panny's apps..

Hvis du vælger at gå efter lcd, kan jeg desværre ikke hjælpe. Men sony skulle være ret godt med.
Af zappedronningen
Jeg føler med dig. Jeg har også meget svært ved at tage en beslutning :(( . Jeg har læst og læst og har flere steder set eksperterne anbefale st50 over vt30. Dårligere standardindstillinger på st50, men bedre end vt30 efter kalibrering. Kommer så an på hvilke tunere og hvor mange HDMI indgange, du ønsker, da vt30 er bedre der. Jeg kunne igår få et 42" st50 til 7000 i et Panasonic center. Har dog valgt et gt50 til 9000. Jeg prøver nu plasma, da jeg ikke kan vænne mig til farverne på LCD tv. Er spændt på hvordan det kommer til at se ud hjemme i stuen. Ikke mindst da jeg ser en del tv i dagtimerne.
Brugeravatar
Af edinger
zappedronningen skrev:Jeg prøver nu plasma, da jeg ikke kan vænne mig til farverne på LCD tv.
Same here.

Besøgte i går et smukt (designer)hjem naturligvis med hvidlakeret LCD på tv-bænken. Her blev jeg mindet om, hvorfor det er, at det for mit vedkommende aldrig bliver andet end plasma. Trods buzz, retention m.v.
Senest rettet af edinger 25 aug 2012, 14:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
klingenberg skrev:
jacob1988 skrev:Jeg har længe gået og kigget på et nyt fjernsyn, og synes det er vildt svært og bestemme sig for et bestemt.

Men hvilket er bedst?

hvilket vil være bedst?

ST50 er billedmæssigt samme kvalitet som vt30, og feature + designmæssigt en del foran, grundet det er 1 år nyere. Pt fås 50' versionen til 8k, så det er nok et bedre bud.

Plasma er efter min mening stadig langt foran led, og selvom samsung sidste år var lidt foran, har panasonic i år taget føringen. Du kan dog få samsung PS59D7000(Sidste års topmodel sammen med D8000, minimal forskel) for 9k, som er et rigtig lækkert fjernsyn!

App-mæssigt er samsung også en tand foran panasonic, selvom du sagtens kan leje film via panny's apps..

Hvis du vælger at gå efter lcd, kan jeg desværre ikke hjælpe. Men sony skulle være ret godt med.
ST50 er på ingen måde designmæssigt "foran" VT30, og slet ikke fordi man blot kan slynge ud, at det er jo 1 år nyere. VT30 er designmæssigt langt foran ST50, og VT30 er næsten identisk med en VT50 i designet.
Jeg personligt, ville ikke vælge en ST50 fremfor en VT30, hverken på billedsiden eller designet.
En VT30 har også langt bedre muligheder for en professionel kalibrering, hvis det ønskes.
Af jacob1988
Det lyder til det er vt30'eren man skal vælge fremfor LG'en
Af THM
jacob1988 skrev:Det lyder til det er vt30'eren man skal vælge fremfor LG'en
i hvert fald hvis det er billedkvalitet der vægtes...