Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mds72
Hej
Jeg står for at skulle investere i et panel og dertil hørende soundbar.
Opsættet skal bruges til et AV rum til ungerne (XBOX360, Playstation, Boxee, Wii) og det skal være let at betjene. Eks. lyd skal starte automatisk på korrekt kilde når der tændes for en HDMI kilde og der skal kun bruges en original fjernbetjening til lyd og panel.

Mit problem er egentligt at jeg ved ikke nok om alt det her. Har været i næsten alle forretninger og fået demonstreret alle mulige opsæt som i sidste ende har gjort mig mere forvirret.
Sidst så jeg en Bose løsning som var optisk tilsluttet panel og der var et mega delay i audio. Sælgeren fortalte mig at det var Blu-ray afspillerens skyld!!

Budget er cirka 10 – 12.000,- for panel (helst 50") og lyd, men hvis den helt rigtige løsning findes derude så kan budget overskrides;-)

Håber nogle kan komme med gode bud på en løsning.
Vh Mads
Af allo
skulle jeg vælge så ville jeg vælge:

http://dk.yamaha.com/da/products/audio- ... mode=model

(storebror: YSP5100 yder stort set det samme men koster ca.3000kr. mere - ingen grund til at investere i YSP5100...)

+ en aktiv sub til 1500-2000kr.

og så har du noget der kan feje gulvet med Bose (for ikke at tale om andre soundbars - med mindre at du kan finde et godt tilbud på B&W Panorama Soundbar)

skærm: http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... _49505.htm

BUM! og så har du par overdrevet glæde børn ;-) - og garanteret en hovedpine af al den larm og FX :-D

virkelig konge soundbar og billig skærm...
Brugeravatar
Af edinger
VT30 + B&W soundbar. Til 'børneværelset' !!!

Jeg skal lige tørre savlet op fra gulvet... ;)
Af allo
edinger:

ja, ikke :-D ?! - men på den anden side så er det set-up som jeg har 'bidraget' med ca.3000kr.dyrere end hvad han har til rådighed (men der står også at: 'kan overskrides' - og for ca.15000kr.kan jeg ikke komme i tanker om bedre set-up - for B&W finder han nok ikke :-D - plus så synes jeg absolut ikke at pris-forskel er penge værd...- men når det er sp sagt så synes jeg at en soundbar til små 3000kr.er spild af penge...- i forhold til YSP4100 i hvert fald)
Af mds72
Hej alle

og tak for jeres input.
Det hjalp meget på beslutningen. Yamaha soandbar er godkendt og samme er panel.

Nu mangler det bare at blive leveret/hentet.

Endnu en gang mange tak.

Vh Mads
Af mowa
mds72 skrev:Hej alle

og tak for jeres input.

Endnu en gang mange tak.

Vh Mads
Husk at fortælle børnene at de ikke må spille særlig længe ad gangen, da plasma er notorisk berygtet for burn-in. Desværre vil plasmafans automatisk anbefale andre at købe plasmaskærme, uanset hvad de skal bruges til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til brug i et spillerum til børnene, så virker valget af plasma ikke som sikreste. I kan ikke forklare børnene, at de skal passe på med at spille det samme spil i længere tid - og det vil nok også dræbe deres lyst til at bruge TV'et - så JEG ville satse på en LCD-skærm i stedet.

Der findes adskillige LCD-TV (LED) omkring de 46-55" som kan købes til under 10.000 kr. så længe man dropper de mere smarte features som kun de største modeller har. Disse er alligevel underordnede til et spillerum.

Ulempen er naturligvis clouding, som de fleste LED-modeller lider af og så er der dét med inputlag, som man lige skal have testet af.

Nu har jeg blot trukket en hurtig liste over LED-modeller i +55" til under 12.000 kr. så du har en idé om hvad markedet byder på:
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_ ... _max=12000
Brugeravatar
Af MigSelv
mowa skrev:

og tak for jeres input.

Endnu en gang mange tak.

Vh Mads
Husk at fortælle børnene at de ikke må spille særlig længe ad gangen, da plasma er notorisk berygtet for burn-in. Desværre vil plasmafans automatisk anbefale andre at købe plasmaskærme, uanset hvad de skal bruges til.
Hvorfor høvler du det bull af? Se hvor mange indlæg, jeg har skrevet, hvor jeg fraråder plasma, hvis en spillekonsol skal tilsluttes.
Af THM
mowa skrev:

og tak for jeres input.

Endnu en gang mange tak.

Vh Mads
og jeg vil også mene at et lcd er det bedste valg i dette tilfælde, selvom vt30 til 9k er et rigtig godt tilbud.

men man kan sagtens bruge en plasma til gaming, de er faktisk tit bedst til det, det kræver bare en smule omtanke. og hjemme ved mig har det ikke været et problem, selvom det samme spil har været spillet meget i en periode på begge mine plasma skærme...
Af jones31
Hvad med kdl55hx75 til 9999,- fra på mandag, det ville jeg klart vælge til det brug du og samtidig til og spille på.