Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmussen_henrik
Har nogen Flatpanels brugere erfaring med Harman Kardon BDS 700? Jeg vil gerne høre om opstarts tid for Blue-Ray disks, støj fra blæseren, fjernbetjeningens rækkevidde, og hvad der ellers måtte være af gode og dårlige ting ved denne pakke.
mvh
Henrik
Af bromberg
rasmussen_henrik skrev:Har nogen Flatpanels brugere erfaring med Harman Kardon BDS 700? Jeg vil gerne høre om opstarts tid for Blue-Ray disks, støj fra blæseren, fjernbetjeningens rækkevidde, og hvad der ellers måtte være af gode og dårlige ting ved denne pakke.
mvh
Henrik
Hej Henrik.

Jeg har et BDS 870 system som jeg vil mene kun afviger fra højtalerne, samt 3d afspiller..

Du må lige specificere hvad du mener med opstart tid på bluray - Fra slukket til film menu?
For jeg har netop taget auto start af, da systemet var virkelig langtid om at starte op og sløv ved tastning..
Men efter at jeg læste mig til det fif, er det præcist og hurtigt. En markant forskel..
Det gør dog så at anlægget ikke starter op på blu-ray, hvis det er det seneste jeg har set men i anlæggets menu.

Støj fra blæser hører jeg slet ikke.
Remoten kan jeg bruge fra de 6 meter jeg sidder nogen gange uden besvær.

Jeg intet mindre elsker mit system og blir mere og mere glad for det faktisk. Har intet fortrudt. Mange Hifi geeks, ville sikkert vælge store enheder all the way, men jeg må sige at med det design og den lyd jeg oplever er jeg begejstret..

Hvor stort et rum skal du afspille i?

Harman Kardon skal med de nye serier her og så have haft en del fokus på stereo lytning (til musik) og igen så syntes jeg det er fremragende her også..

Tror ikke på du vil fortryde.
Kan ikke huske om det var BDS 700 jeg fik en test af og det havde jeg valgt hvis ikke det var for jeg har et halvstort rum jeg skal spille op, så derfor valgte jeg 870
Af rasmussen_henrik
Hej Bromberg

Tak for svarene.
Når jeg spurgte til opstarttiden var præcis som du specificerer,- jeg havde læst en anmeldelse der nævnte at det tog (for) lang tid,- hvad det så end er,- at starte Blue-Ray film. Men der er der en løsning på,- lyder dejligt.
Jeg har ca. 20m2 TV- stue med loft til kip, skulle en BDS 700 ikke kunne klare den?
Af bromberg
rasmussen_henrik skrev:Hej Bromberg

Tak for svarene.
Når jeg spurgte til opstarttiden var præcis som du specificerer,- jeg havde læst en anmeldelse der nævnte at det tog (for) lang tid,- hvad det så end er,- at starte Blue-Ray film. Men der er der en løsning på,- lyder dejligt.
Jeg har ca. 20m2 TV- stue med loft til kip, skulle en BDS 700 ikke kunne klare den?
Jo det vil jeg bestemt mene..

Hm jeg ville nu gerne lave den test for dig, men som skrevet i første indlæg skal man selv aktivt gå ind på blu-ray disken nu hvor jeg har fravalgt auto startup..
Af bromberg
Hmmmm Har netop idag opdateret afspilleren (bds 570) og nu er der tilsynladende ikke den store forskel om autoplay er on eller off- måske rettet ved software..
Prøvede lige at tage tid, fra slukket til skiven spiller eller spørger om den skal fortsætte fra sidt er der ca 30 sek?

Iøvrigt skal jeg lige sige at nu hvor jeg sidder og roder med det med alt på mute, kan jeg godt høre blæseren - men har ellers aldrig lagt mærke til det ved bare lidt lyd
Af rasmussen_henrik
Hej Bromberg.

Jeg læser lige nu manualen og der står at fjernbetjeningen kan programmeres til at kontrollere bla. TV'et,- det lyder jo meget smart, da familien ikke er vilde med at løbe stuen rundt for at finde de fires forskellige vi pt. har. Har du prøvet at programmere remoten?
Og at man kan høre blæseren når systemet er muted,er vel forventeligt,- jeg har ikke planer om at se meget stumfilm uden klaverbokser på systemet.
mvh
Henrik
Af bromberg
rasmussen_henrik skrev:Hej Bromberg.

Jeg læser lige nu manualen og der står at fjernbetjeningen kan programmeres til at kontrollere bla. TV'et,- det lyder jo meget smart, da familien ikke er vilde med at løbe stuen rundt for at finde de fires forskellige vi pt. har. Har du prøvet at programmere remoten?
Og at man kan høre blæseren når systemet er muted,er vel forventeligt,- jeg har ikke planer om at se meget stumfilm uden klaverbokser på systemet.
mvh
Henrik
Ja jeg har programmeret den således at styre kanaler på H/K remoten..

Den kan progrmmeres til 1 ekstra udstyr.. Jeg har gjort sådan at aux er mit tv..

Mht "støj" nej vel?;)
Af rasmussen_henrik
Jeg har et Panasonic TV og læste at der kunne være problemer med at programmere fjernbetjrningen til at tænde for fjernsynet da knappen skal aktiveres med mere end blot et kort tryk for at TV'et tænder,- any problems?
Nu ryger der en ordre afsted på BDS700 så vi kan komme ud over dåselyden i TV'et.
Tak for alle dine svar.
mvh
Henrik
Af bromberg
rasmussen_henrik skrev:Jeg har et Panasonic TV og læste at der kunne være problemer med at programmere fjernbetjrningen til at tænde for fjernsynet da knappen skal aktiveres med mere end blot et kort tryk for at TV'et tænder,- any problems?
Nu ryger der en ordre afsted på BDS700 så vi kan komme ud over dåselyden i TV'et.
Tak for alle dine svar.
mvh
Henrik
Det har jeg nu ikke haft problemer med.. Jeg har ikke brugt det så meget faktisk - altså det med tv remote på H/K remoten..

JA afsted med sådan en bestilling og lad os da høre om dine oplevelser:)..

Et råd jeg fik - Spil ikke op mod maks de første 20 timer, da højtalerne lige skal sætte sig..
Men med mit eget er jeg max på 50% faktisk