Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JDK
Har et LG 42le730n,hvad kræves der for at jeg kan afspille film
I ISO format, min fladskærm understøtter ikke ISO desværre??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det nemmeste er blot at bruge en ekstern afspiller i stedet
Af polski12
Køb en tvix afspiller det tá alt af formater ....også koster den kun 1000 kr du kan streme fra NA's. Hvis du har sådan en ellers så kan men købe hdd til den ..... :D
Af bleze
Lad være med at rippe dine film til ISO hvis du ikke kan afspille dem :)
Brug MakeMKV i stedet, så sparer du også en masse plads på din NAS.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MakeMKV komprimerer ikke filmen. Det er en 1:1 RIP af filmen, så der spares ikke andet end ekstramaterialet, hvilket man også sagtens kan få fjernet når ripper til ISO.
Af bleze
Korrekt at MakeMKV ikke komprimerer filmen, men den fylder stadig mindre end ISO'en selv uden ekstra materiale. MKV er en container som de fleste TV og afspillere kan håndtere. Indholdet er en anden sag.

Med mindre man ønsker menuer og ekstra materiale, så giver rip til ISO ingen mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvad man vil opnå. Det giver måske ikke mening for dig, men jeg foretrækker at man ikke skifter container hvis der er muligt, så mine DVD'er rippes som ISO, men jeg stripper dem for ekstramateriale og menuer alligevel.

Skifter man til eks. BD-formatet, så er MKV en skidt løsning for ret mange medieafspillere, da der benyttes PGS undertekster, som meget få afspillere kan vise. Så skal man til at hente eksterne subs bagefter.
Af bleze
Hvilket jeg ser som en fordel fordi så behøver subs ikke stå hen over billedet i kæmpe skrift :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det styrer du jo selv. Jeg kan godt flytte mine PGS subs væk fra billedet.