Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Ofte skriver Samsung ingenting omkring hvad opdateringerne fikser. Måske pinlige fejl de helst udlader at skrive noget om hehe :) Men jeg vil da opdatere dit TV med nyeste opdatering, eftersom opdateringerne bl.a. indeholder fejlrettelser til dit TV. Der vil sikkert være mange forbedringer og fejlrettelser i den T-GAP8DEUC-1024.1 firmware du linker til, da den er noget nyere end den du har.

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
If it aint broken, don't try to fix it!

Oplever du problemer med TV'et, som kan relateres til software? Hvis ikke, så hold lad være med at opdatere. Du kan i værste tilfælde risikere, at det reelt er en nedgradering.
Af Erdmann
Hmm er stadig lidt i vilrede. Normalt er en opdatering en god ting... Nogen der har konkrete erfaringer med denne opdatering?
Har læst at der er nogen der har den der hedder 1021, men har kun kunne finde den jeg linker til, er der et sted hvor alle opdateringer til et givent tv er samlet?
Af SLL
Mine egne erfaringer er, at Samsung ofte er meget hurtig ude med salg af deres nye tv produkter. Så hurtigt, at deres firmware indeholder en del fejl, som så fikses eller bliver forsøgt fikset løbende. For mit eget vedkommende, så havde jeg i starten en del motion jitter på mit Samsung C755 tv, specielt hver gang der blevet skiftet billedsekvenser. Samsung fik det løst med firmware opdateringer, så jeg i dag praktisk talt ikke har noget motion jitter.

Så jeg vil ikke sige, at firmware opdateringer er ubetydelige. Nogle ting er måske nok lidt ligegyldigt for mange mennesker. Men der rodes også med fixes til billedforbedringer og andre fejl, som f.eks. kan betyde at smart TV f.eks. går i hegnet. Det har jeg set i en fix til ES7005 TV.

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Erdmann skrev:Hmm er stadig lidt i vilrede. Normalt er en opdatering en god ting... Nogen der har konkrete erfaringer med denne opdatering?
Har læst at der er nogen der har den der hedder 1021, men har kun kunne finde den jeg linker til, er der et sted hvor alle opdateringer til et givent tv er samlet?
Har du problemer med dit TV, der relaterer til software?
Af PhDream
Desværre har nogle opdateringer til netop D8005 serien gjort mere skade end gavn, når vil taler om billedkvalitet.

Kan ikke huske hvilken FW, der er den bedste/værste, men der er masser af diskussioner online. Google it! ;)