Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at købe 46" LED tv, og står efterhånden mellem flg. to fjernsyn:

http://www.redcoon.dk/B359027-Samsung-U ... erunner_dk

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... le-8270-bp

Grundig tv'et mener jeg er forholdsvis billigt eftersom det er et "ægte" 200 mhz, men jeg har ikke meget forstand på det, så kom endelig med jeres input!
Hvad ville I vælge, og hvorfor? Evt. andre fjernsyn som I mener jeg burde overveje?
Af 2 T ´er Uden H
Det ville hjælpe hvis du kan fortælle hvad du skal bruge fjernsynet til? :)

Der er ret mange specifikationer i tv verden der ikke er kvalitets stempler, eksempelvis Hz(billede interpolering), som efter min menning har en bagside af "guldmedaljen" som den alm forbruger ikke er klar over, såsom mere billedestøj og digitale artifakter, sæbe opera effekter, og forhøjet Indput lag(forsinkelser i billedet) ved spilbrug.

Men hvor meget prioritere du de forskellige funktioner?
Er smart tv og 3D vigtigt for dig?
Af mads1809
TV'et er til stuen, og vil blive brugt hovedsageligt til sport, serier og film. Herudover har jeg en PS3, som også skal kunne bruges godt med fjernsynet.
Jeg vægter billedkvaliteten over alt andet, så 3D og Smart TV er ikke noget must have, så længe billedkvaliteten er i orden :-)
Af SLL
For Samsung modellens vedkommende, der er jeg selv gået efter ES7005 tv'et, som er en større og vidst nok bedre model serie. Og bedst af alt er, at 7005 også er billigere. Hvorfor 6805 er prisat højere end 7000 serien, det forstår jeg ikke?

SLL
Af 2 T ´er Uden H
Plasma kunne måske være en mulighed, hvis ikke du har udelukket det på forhånd? :) hvor meget PS3 vil du sige skærmen typisk blir brugt til?

Plasma har som udgangspunkt altid brilieret med god bevægelses håndtering, naturligt/behaligt billede, samt god håndtering af SD kildemateriale, og lavt Indput lag(forsinkelser) til konsol brug, teknologien har dog lidt forholds regler man skal være opmærksom på i forhold til LCD.

Men det er selvfølig spørgsmålet om det også er det du søger rent billedemæssigt, eller du bedre kan lide det med så at sige mere "Blus" på farver og lys, for så er LCD m LED en tand mere lysstærkt til det lyse rum og til at levere den effekt.