Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas R
Hej

Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg går lidt og tænker på at udskifte mit gamle Panasonic 42px80 men en lid mindre strømslugende model :p , men prisen spiller en rolle, så det nyeste nye bliver det ikke, har overvejet en Philips 46PFL5007T eller en Sony 46EX653. Begge til 5995 i Bilka.

Umidelbart ser Philipsen ud til at være det bedste køb, trods manglende 3D, som dog i Sony'en skulle være dårlig.

+- på de to modeller eller nogle der er et bedre køb?
Af DavidHimself
Jeg tillader mig lige at smide en 3 i puljen ;)
http://tinyurl.com/btb57td

Samsung 46ES5705, som i øjeblikket passer til dit budget!

EDIT @ Falster: Korrekt... har ikke tænkt over det, da det ikke stod som krav! :)
Senest rettet af DavidHimself 14 aug 2012, 10:41, rettet i alt 2 gange.
Af Falster
Bemærk: Den 3. anbefalede har vist ikke DVB-T2.
Af Thomas R
Phillips'en har også PVR, desværre ikke med dobbelt tuner, men så kan den da optage når man ikke er der, hvilket jeg syntes er rigtig rart, Ja også Sony'en. Men igen ris og ros til de pågældende modeller, også hvis i foreslår andre :)
Af 2 T ´er Uden H
Hvad skal du bruge tv´et til? :) og er det udelukkende det højere strømforbrug som er den primære årsag til du vil væk fra plasma også over til at kigge efter noget LCD m LED, eller er et nyt plasma ikke helt udelukket?
Af BudZa
2 T ´er Uden H skrev:Hvad skal du bruge tv´et til? :) og er det udelukkende det højere strømforbrug som er den primære årsag til du vil væk fra plasma også over til at kigge efter noget LCD m LED, eller er et nyt plasma ikke helt udelukket?
Et plasma er udelukket da de bruger meget mere strøm end LCD skærme.
Af 2 T ´er Uden H
Det var bare et spørgsmål :)

LCD bruger selvfølig mindre strøm end plasma, men jeg tænkte bare hvis han går fra en 2008 plasma mellempris model som han måske har været rigtig fint tilfreds med perfomance mæssigt, over til at skulle havde noget nyt, så er der vel siden hen sket en forbedring mht strømforbruget på de mellempris plasma modeller der er på markedet i dag kontra dengang, eller er jeg helt galt på den?
Af Thomas R
Er en kombi af manglende c-tuner, det godt må være lidt større, højere opløsning og at det sutter 250w :p

Er fint tilfreds med min gamle px80. Det skal primært bruges til alm tv kigning, lidt xbox og lidt film på blueray. Og det er længe siden jeg var i "branchen" så derfor ville jeg lige hører hvad man skal/kan få til prisen. Men det er frem for alt billedet, og op i måsen med havdårlig 3D, hvis i forstår 8)