Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Har læst en del tråde her på siden og recordere.dk ang. Break-In af ST50/GT50/VT50.

Og jeg er kommet frem til følgende:

Har tænkt mig at bruge recordere.dk Break-In DVD og lade den køre 200 timer i træk. Er det ok eller skal fjernsynet have lidt pauser ind imellem?

Ang. indstiller havde jeg tænkt mig at bruge flatpanels.dk indstillinger fra testen af 50GT50Y men så sætte kontrasten omkring 25-30.

Sørge for at pixelorbitor er slået til.

Jeg regner ikke med at bruge tv'et i indkøringsperioden.

Nogen indvendinger eller ændringer til min fremgangsmåde?
Af steen6400
Jeg har gjort noget lignende med mit VT30 men valgte at holde pauser hver 4. time (den slukker normalt automatisk efter 4 timer). Et par timers pause burde være fint, jeg satte den til om morgenen og så igen om eftermiddagen og fravalgte natten, da den lyser meget op. Der er efter min mening ingen grund til at nedsætte kontrasten hvis du kun kører break-in.
Af Jonas_R
Det eneste problem ved 4. time er at så man skal været meget i nærheden af tv'et ;)
Af Senic
Jeg forstår ikke det hysteri ang. indkøring/break-in af jeres tv (unødvendigt og spild af tid/strøm).
Tag Flatpanels indstillinger fra testen - og skru lidt ned for kontrasten. Se så "normalt" tv. Efter nogle uger så skru op for kontrasten.
Med Plasma gælder det som med en ny bil - den skal køres lidt til i starten.
Jonas_R skrev:Hej,

Har læst en del tråde her på siden og recordere.dk ang. Break-In af ST50/GT50/VT50.

Og jeg er kommet frem til følgende:

Har tænkt mig at bruge recordere.dk Break-In DVD og lade den køre 200 timer i træk. Er det ok eller skal fjernsynet have lidt pauser ind imellem?

Ang. indstiller havde jeg tænkt mig at bruge flatpanels.dk indstillinger fra testen af 50GT50Y men så sætte kontrasten omkring 25-30.

Sørge for at pixelorbitor er slået til.

Jeg regner ikke med at bruge tv'et i indkøringsperioden.

Nogen indvendinger eller ændringer til min fremgangsmåde?
Jeg ville give TV'et et par pauser. Ikke fordi de fleste TV ikke vil kunne køre 200 timer i streg uden problemer, men fordi det ikke er normal brug. Kør det 12-18 timer i døgnet i indkøringsperioden, og giv det lidt tid til at køle af imellem.

I break-in perioden er der ingen grund til at benytte Rasmus' indstillinger, Pixel orbiter eller skrue ned for kontrasten. Skruer du ned for kontrasten i break-in perioden, så tager den jo bare længere tid.

Sæt den blot i en af standardindstillingerne og kør recorderes slides. Når du så er færdig med break-in perioden kan du taste Rasmus' indstillinger ind.
Fredtoft skrev:
Jeg ville give TV'et et par pauser. Ikke fordi de fleste TV ikke vil kunne køre 200 timer i streg uden problemer, men fordi det ikke er normal brug. Kør det 12-18 timer i døgnet i indkøringsperioden, og giv det lidt tid til at køle af imellem.

I break-in perioden er der ingen grund til at benytte Rasmus' indstillinger, Pixel orbiter eller skrue ned for kontrasten. Skruer du ned for kontrasten i break-in perioden, så tager den jo bare længere tid.

Sæt den blot i en af standardindstillingerne og kør recorderes slides. Når du så er færdig med break-in perioden kan du taste Rasmus' indstillinger ind.
Ok tak for svaret, jeg vil komme i gang med at få det "kørt ind".