Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har problemer med at forbinde min pioneer dvr-lx60D recorder(både analog og digital tuner) til mit tv (nyere samsung m hdmi og digital).

Når jeg har forbundet antennekablet til recorderen og derefter m HDMI til tv, er der næsten ingen af mine kanaler der dukker op på tv, kun et par få analoge.

Det skal siges at jeg kører direkte fra antennestikket på væggen, med mit tdc abonnement har jeg ingen box (basic pakken fra tdc)

Nogen forslag til hvad der skal ændres i opsætningen??
Runner23 skrev:Når jeg har forbundet antennekablet til recorderen og derefter m HDMI til tv, er der næsten ingen af mine kanaler der dukker op på tv, kun et par få analoge.
analog igennem recorder eller analog igennem tv kanal vælger? for du får ingen digitale signaler igennem hdmi andet end det ene du ser på AV kanalerne.

det lød bare lidt som det, måske bare ikke
Runner23 skrev:Hej,

Jeg har problemer med at forbinde min pioneer dvr-lx60D recorder(både analog og digital tuner) til mit tv (nyere samsung m hdmi og digital).

Når jeg har forbundet antennekablet til recorderen og derefter m HDMI til tv, er der næsten ingen af mine kanaler der dukker op på tv, kun et par få analoge.

Det skal siges at jeg kører direkte fra antennestikket på væggen, med mit tdc abonnement har jeg ingen box (basic pakken fra tdc)

Nogen forslag til hvad der skal ændres i opsætningen??
Din Pioneer er forældet. Den har kun en MPEG2 DVB-T digital tuner. Så du kan ikke se digtiale kanaler, kun analoge. Mangler du analoge kanaler, er det sansynligt at det er antennekablet, der er problemer med.

J
Af Runner23
jeg troede ellers at den var god nok så længe den havde en digital tuner også. Er der så slet ingen måde den kan optage fra digitale kanaler?
Af dk9000
Runner23 skrev:jeg troede ellers at den var god nok så længe den havde en digital tuner også. Er der så slet ingen måde den kan optage fra digitale kanaler?
Jo hvis man kan loope igennem selve optageren :) så kan man købe en digital tuner og smide foran den :)

men det vil give noget af det samme som analoge kanaler, men du kan da optage :)
Af Runner23
jeg tror faktisk at alle min digitale kanaler også findes i en analog udgave, så jeg kan vel blot optage dem derfra. kvaliteten er rigelig fin til mig.

Så tilbage til udgangspunktet- er det ikke mærkeligt at alle kanalerne er på tvet via antennekablet, men når jeg kobler antennekablet til indgangen på recorderen og derefter via hdmi til tvet, er der kun en enkelt eller to kanaler der dukker op????

Hvis der er problemer alene m kablet, så ville de problemer vel også være der ved at forbinde direkte til tvet??
Af thomas_bk
Du skal føre et antennekabel fra optageren op til tv'et.
Af Runner23
ok, jeg fandt ud af at få alle kanaler igennem på analog.

Spm 2: hvordan ser jeg en udsendelse, samtidig med at den optager fra en anden kanal???

Hvis det hele kører på den analoge tuner, kan man så ikke lave et kabel split så antennekablet både connecter til recorder og direkte til tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, det smarteste er faktisk at dele signalet inden det ryger ind i din recorder, og så have et antennekabel i både optager og TV hver for sig. At loope noget igennem afspilleren er en dårlig idé, da du potentielt får noget støj med derfra.

Men for lige at gøre det klart: Du kan naturligvis ikke fange nogen kanaler med dit TV, hvis det ikke har et antennekabel tilsluttet. Hvis der kun er et HDMI-kabel sat i, så får den jo slet ikke noget antennesignal, som den kan bruge til at tune sig ind på kanalerne. Et HDMI-signal er et krypteret digitalt signal og det indeholder INGEN kanalinformation - kun den rene billedstrøm, som din optager sender videre.
Af Runner23
super, det vil jeg så splitte op.

Kan I anbefale en speciel kabel splitter, da jeg kan forestille mig at det forringer signalet en smule?