Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP folk.

Jeg søger noget ny lyd til min kdl-55hx855.
Til Tv, film og spil.
Da de indbygget højtaler er ikke er så gode.

Jeg har søgt men ikke fundet meget, og er ret meget i tvivl om hvad er godt.

Eneste "krav" er at højtaler/ne er billige, helst under 1500, og er strømvenlig.

Mærke er ligegyldigt.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det gør ikke noget, at TV'et har en anden størrelse, men bredden passer jo ikke helt så godt.
Af GOD OF WAR
Torben Rasmussen skrev:Det gør ikke noget, at TV'et har en anden størrelse, men bredden passer jo ikke helt så godt.
Nej klart nok, er det en fornuftig soundbar i forhold til pris osv? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ingen ide. Jeg har ikke hørt den.
Af nesager
Mon ikke du kan få lov at høre den,eller prøv at lave en aftale om tilbage levering,hvis det ikke er noget du synes om
Mvh.
Af GOD OF WAR
nesager skrev:Mon ikke du kan få lov at høre den,eller prøv at lave en aftale om tilbage levering,hvis det ikke er noget du synes om
Mvh.
Tjo, jeg søger bare folk der har konkret erfaringer med en soundbar. (feks at de ejer en)

Jeg kunne jo smide bud som Yamaha YAS-101 osv osv.
Men det hjælper jo ikke meget hvis man ikke kender til den.

Kan jo også øge budgettet til 2000, men hvad hjælper det når der ikke kommer nogle bud på hvad jeg burde kig på og sammenligne? ::l
Af nesager
Hej.
Det kunne måske skyldes at der ikke er så mange der bruger soundbar.
Af Rommel
Jeg har hørt den Sony Soundbar SA-40SE1 spille.
Til almindelig tv forbrug er den rigtig god, da man jo bare bruger sin tv fjernbetjening til styring af volumen. Den har en god mellemtone og diskant som passer godt til at almindelig tv forbrug.
Til film og spil, så mangler soundbar en bass den kan spille sammen med, da den ikke leverer særlig meget dybde/bass. Om du så kan leve uden en bass, det er op til dig :)
Af allo
har du ikke overvejet aktive højtaler? - 2 gode (v/h) slanke m.m. monteret på væggen langs tv'et (det ville kræver en forstærker men...- jeg tænker bare på det beløb som du har til din rådighed...- for hvis du har en forstærker så kan du faktisk nå ret langt for de 2000kr. - og det ville bpde se OG lyde godt)

ellers så ved jeg at Fona i AmagerC. (hvis du bor i Kbh.) har Panasonic soundbar (udstillingsmodel) sat ned fra 2000kr. til 1000kr. (kan ikke lige huske model-nr. på den men den lyder helt ok...- kun 1xHDMI men...- lyden den er helt ok - og det er så prisen også)