Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg prøver at få sat min pc op til at vise film på mit SONY KDL32W5500 TV.
PCen er en lidt ældre dame, men med en AMD 64X2 processor.

Jeg har isat et grafikkort med de to typer stik der findes(husker ikke forkortelserne). det "blå" til monitoren, det "hvide" til TVet, som genkendes af PCen.
Jeg har HD opløsning på TVet, men ingen lyd.
Jeg har forsøgt med "høretelefon" stikket i PCen og rød/hvid i de tre muligheder der er i TVet, uden held.

Jeg vil nødig ud i at købe det D sub 15 kabel SONY anbefaler til kr. 1.105,90.

Gode billige råd modtages med glæde?
Sidney skrev:Jeg prøver at få sat min pc op til at vise film på mit SONY KDL32W5500 TV.
PCen er en lidt ældre dame, men med en AMD 64X2 processor.

Jeg har isat et grafikkort med de to typer stik der findes(husker ikke forkortelserne). det "blå" til monitoren, det "hvide" til TVet, som genkendes af PCen.
Jeg har HD opløsning på TVet, men ingen lyd.
Jeg har forsøgt med "høretelefon" stikket i PCen og rød/hvid i de tre muligheder der er i TVet, uden held.

Jeg vil nødig ud i at købe det D sub 15 kabel SONY anbefaler til kr. 1.105,90.

Gode billige råd modtages med glæde?
Hvis du har billede, er der jo ingen grund til at købe Sonys VGA-kabel - der går ikke lyd gennem VGA-kabler. Der er et minijackstik lige under VGA-stikket på fjernsynet, som er mærket PC/HDMI 1 audio-in, det er dette du skal forbinde til din PC med et helt almindeligt kabel med stereominijackstik. Du skal tilslutte det til line-out på dit lydkort/bundkort.

Det letteste, og absolut langt det bedste (bedre lyd, langt bedre billede), er at købe et billigt grafikkort med en HDMI-tilslutning med lyd (bemærk at mange grafikkort ikke har lyd gennem HDMI-stikket).
Af Sidney
TUSIND tak, - det stik havde jeg ikke set.... :(

Med hensyn til det du anbefaler for at få bedre billede og lyd, - så har jeg 1920-1080 opløsning lige nu, - det fås vist ikke meget bedre, og med hensyn til lyden, så er den nu som det "plejer" at lyde i mit TV, - så, jeg er igen et lykkeligt gammelt taknemligt menneske...
O_O
Af mowa
Sidney skrev:TUSIND tak, - det stik havde jeg ikke set.... :(

Med hensyn til det du anbefaler for at få bedre billede og lyd, - så har jeg 1920-1080 opløsning lige nu, - det fås vist ikke meget bedre, og med hensyn til lyden, så er den nu som det "plejer" at lyde i mit TV, - så, jeg er igen et lykkeligt gammelt taknemligt menneske...
O_O
Det var så lidt.

VGA er et analogt signal, HDMI digitalt. Der er absolut forskel på billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af azrael
Hvilket grafikkort sidder i din maskine? Det er nemlig ikke utænkeligt, at du kan få digital lyd direkte ind alligevel. Nyere modeller med chips fra AMD(ATI) og nVidia kan nemlig godt sende lyd via DVI-udgangen. Har du så en DVI->HDMI adapter så skulle der være gode chancer for at få digitallyden over sammen med billedet.
Af Sidney
azrael:

det er et:

DFI X400-T2, (64 MB) AGP Video Card

- det er, ligesom ejeren, en ældre model, - og jeg er sikker på at der sidenhen er opfundet noget der er MEGET bedre, - men, får jeg så meget mere ud af at ofre spidsen af en jetjager?

venligst ihukom, at jeg ikke skal spille på denne pc, - den skal udelukkende bruges til at se de gratis TV kanaler der kan hentes på nettet og film via :)
Brugeravatar
Af azrael
Nej, det kort tror jeg ikke du får hevet lyd ud af. Og jeg er godt klar over, at det er til en ældre dame og jeg har slet ikke i sinde at prakke dig (eller hende :)) noget dyrt på. Det ville også blive relativt svært, omend ikke umuligt, at finde noget, fordi pc'en anvender AGP og ikke PCIe til grafikkortet.

Jeg synes dog, at det var værd at spørge, da man med lidt held kunne være kommet langt for få penge. Det kan man i teorien stadig, men man er ikke så fleksibel, som hvis pc'en understøttede PCIe.
Af Sidney
:D
azrael->

Nu tro jeg ikke at du, om du så prøvede, - kunne prakke Fru Hyasinth noget som helst på, - jeg har levet meget længe med hende, og det er 99,99% af gangene hende der er løbet af med sejren.

Og, jeg ved godt at jeg ikke får hevet noget lyd ud af Grafikkortet :)

Jeg er godt tilfreds med tingene som de er nu, og vil derfor takke jer for jeres beredvillige hjælp.

med venlig hilsen
"Sidney" på solskinsøen Lolland.
Brugeravatar
Af azrael
Fint, fint, men netop med dette grafikkort ville du/hun kunne gøre det, *hvis* tv'et spiller med. ATI, nu AMD, var de første til at integrere et lydkort i grafikchippen.

Men igen, du/hun er tilfreds, og så er det som det skal være. :)