Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi kom hjem fra ferie i fredags, men da ungerne plasserede sig foran fjernsynet for at genoptage alt det tabte fra sidste uges Ramasjang viser det sig at fjernsynet er gået helt agurk. Skærmen er en 42" Sharp LC42DH77S, ca 3 år gammel. Fungerede udmærket inden ferien og har stået slukket i den tid vi har været væk.

Fejlen består i at billedet ser ud som et negative (mælkehvidt billede, ansigter bliver som på gode gamle negativer, men der er ingen helt sorte farver. "udvasket" billede). Periodisk opstår der horisontale farvede striber igennem billedet. Skærmmenuen er også ligesådan. Har forsøgt at tage stikket ud af væggen, prøvet alle indgange samt frakoblet alle enheder der ikke benyttes (Wii, DVD etc). Lyden er ok.

Har nogen en ide om hvad dette kan skyldes, evt om det kan laves? Og om det normalt kan svare sig at reparere? Vi har en egen elektronikforsikring som tillæg til vores indboforsikring, så denne burde dække dette. Jeg kan dog først kontakte dem på mandag (håber bare børnene overlever det manglende fjernsyn ;-) )

Alle input er velkomne

mvh
Marius
Af dk9000
Det lyder som om der er noget galt med mainboardet :(

Hvis i har en elektronik forsikring så tjek lige nedskrivningen og hvad selvrisko er på den inden du melder det, for det kan være i kommer til at betale mere til dem end de gør til jer :(

Nå men jeg vil tro der ikke er så meget at gøre, jeg ville nok sige nyt tv da det ikke kan fåes mere og sikkert vil koste mere i arbejdes løn end skærmen er værd på dette tidspunkt :(
Af mariuslindblom
dk9000 skrev:Det lyder som om der er noget galt med mainboardet :(

Hvis i har en elektronik forsikring så tjek lige nedskrivningen og hvad selvrisko er på den inden du melder det, for det kan være i kommer til at betale mere til dem end de gør til jer :(

Nå men jeg vil tro der ikke er så meget at gøre, jeg ville nok sige nyt tv da det ikke kan fåes mere og sikkert vil koste mere i arbejdes løn end skærmen er værd på dette tidspunkt :(
Tror vi er heldige, for såvidt jeg kan se gælder forsikringen all elektronik indtil det er 5 år gammelt, og til oprindelig købspris. Men det finder jeg jo ud af imorgen så snart de åbner :-) (GF forsikring, for de interesserede ;-) )

mvh
Marius