Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zerostack
Hej på Flatpanels

Har søgt efter lignende tråde men synes ikke jeg kunne finde nogle med samme efterspørgsler.

Jeg flytter i nyt og kommer til at sidde væsentlig længere fra TV'et.

Jeg søger et nyt TV som er bedst til prisen der er 55" og opefter.

Krav at det skal have alle de nye tunere indbygget og være sort eller stål (læs: ikke hvidt).

Skal bruges til: Yousee digital TV, PS3, Blu ray film, ipad mirroring.

PRIMÆRT Blu Ray afspilning da vi ser meget lidt TV.

Er det muligt at finde noget der er OK til omkring 10K eller hvad skal man op på?

Har kigget på disse 2 - har nogle personlige erfaringer?

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D7005.html

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... E636S.html
Af DavidHimself
Når nu du siger det primært er film, vil langt de fleste anbefale dig (inkl. mig selv) at se på plasma i stedet... der er simpelthen væsentlig mere billedkvalitet at hente der!
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Når nu du siger det primært er film, vil langt de fleste anbefale dig (inkl. mig selv) at se på plasma i stedet... der er simpelthen væsentlig mere billedkvalitet at hente der!
Enig – under forudsætning af, at spørgers definition af 'godt billede' stemmer overens med din og min og resten af fladpanelets.

For at kunne svare meningsfyldt er det væsentligt at vide, hvad der egentlig ønskes og bliver spurgt om.

At foreslå plasma nærmest pr. refleks, fordi der – jf. 'industristandarden' – er mere billede at hente dér, er farligt, så længe der er usikkerhed om spørgers præferencer.
Af Mysen
DavidHimself skrev:Når nu du siger det primært er film, vil langt de fleste anbefale dig (inkl. mig selv) at se på plasma i stedet... der er simpelthen væsentlig mere billedkvalitet at hente der!
Han har foreslået en plasmaskærm :)

Jeg ville smide lidt mere i og købe PS64D8005 i stedet, og hvis det ikke er muligt, så snuppe den PS59D7005.
Af zerostack
edinger skrev: For at kunne svare meningsfyldt er det væsentligt at vide, hvad der egentlig ønskes og bliver spurgt om.

At foreslå plasma nærmest pr. refleks, fordi der – jf. 'industristandarden' – er mere billede at hente dér, er farligt, så længe der er usikkerhed om spørgers præferencer.
Jeg synes da ellers jeg beskriver det nogenlunde i min første post?
zerostack skrev: Jeg søger et nyt TV som er bedst til prisen der er 55" og opefter.

Krav at det skal have alle de nye tunere indbygget og være sort eller stål (læs: ikke hvidt).

Skal bruges til: Yousee digital TV, PS3, Blu ray film, ipad mirroring.

PRIMÆRT Blu Ray afspilning da vi ser meget lidt TV.

Er det muligt at finde noget der er OK til omkring 10K eller hvad skal man op på?

Har kigget på disse.........
Brugeravatar
Af edinger
Naturligvis _hvis_ du er med på 'industristandarden'.

Der sker blot ofte her på siderne, at folk taler forbi hinanden, fordi man ikke er enig om, hvad 'det gode billede' er.

Og så risikerer man let at komme til at anbefale en skærm, som rigtignok er god, jf. førnævnte industristandard, men som måske ikke helt er det, spørger var på udkig efter.

Men det lyder som om, at du er godt inde i tingene :)
Af zerostack
På ingen måde ekspert, men jeg følger da nogenlunde med :-)

Derfor, var jeg sikker på at nogle herinde fulgte en hel del mere med end jeg, og lige kunne give et par tips til hvilken retning jeg skulle kigge :)