Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dk9000
Det er en feeeeeed skærm, men husk nu det er lidt mere til film end alt andet ;)
Af allo
det er jo smag og behag Mads :-) - den ene kan sige: 'JA, DA! - køb det!' hvor en anden (f.eks.mig) kan sige: 'jamen...det tv er helt malplaceret mht.hvad man kan bruge det til...50" Cinema er alt-alt-alt for lille til film (dets højde passer hverken til det ene eller til det andet...- hvis du spørger mig), se alm.tv eller spille på det føles også 'HM?!?! - nej, tak!' (igen: højde helt ved siden af).

jeg har kigget på begge udgave af det: 58 og 50" - og jeg kom til følgende:
var det et 64" eller mere så jo! - så ville jeg overveje det - men 50 eller 58"? - no way...- upraktisk (for mig) for alle pengene
Af lgowner
jeg ville nok også holde lidt tilbage, hvis skærmen altså skal stå i stuen. der er nok en bedre grund til du får det efter kort tids køb.

en 21:9 skærm hvor ikke mange film eller dagligdags tv er i det format.. så meget sort kant uden billed er vel lidt for meget.

jeg ville nok ikke springe på det format som TV sådan lige.

så herfra et det et no-go. Vil ærligt holde mig langt fra det, og overveje 8K på en anden skærm istedet, hvis det skal være.
Af lennon
Jeg er retfærdigvis ikke vild med hverken Philips billedkvalitet eller 21:9 formatet, og kan af samme grund sagtens finde andre TV til 8000, som jeg meget hellere vill have . .
Af PhDream
Hvis du overvejende skal se film i 21:9 format, dvs. bruge 75% af tiden foran tv'et på dét, så tag det, MEN hvis du er som de fleste andre og har et mere nuanceret tv-forbrug, så glem det. Der findes simpelthen ikke nok 21:9 materiale derude, til at forsvare købet.
Af mads8382
Hej
Tak for de mange imputs. Jeg ser en del film. Og er ikke tilfreds med de sorte streger. Men ser også en del serier på 5'eren og TV3 - samt en del Golf. Så der vil blive set mest Tv

Jeg er selv meget til Philips, deres billede er rigtig godt syntes jeg.

Så jeg tror jeg springer over og takker nej tak til den gamle, så må han smide det i den blå.

Tak
Af Japer
Synes du skal høre på dig selv i denne sammenhæng.
Du har alle muligheder for at se og prøve skærmen.
Så hvis du kan li den skal du da helt sikker tage den hvis de 8000 nu er en god pris, det ved jeg intet om. Nu din far ikke kan forene sig med den.
Sikkert pga. det specielle format. Så spørg om du ikke må låne den maks en uge for at se om du heller ikke kan forene dig med den. Det tager lidt tid at finde ud af om man bliver træt at selve formatet eller ej.
Ikke hør på andre i denne sammenhæng vil jeg mene og prøv det selv.
De fleste der gir råd om dette tv og format har slet ikke prøvet hverken tv´et eller prøvet at få fornemmelsen af det i brug over en periode er jeg næsten sikker på.
Af mowa
Japer skrev:Synes du skal høre på dig selv i denne sammenhæng.
Du har alle muligheder for at se og prøve skærmen.
Så hvis du kan li den skal du da helt sikker tage den hvis de 8000 nu er en god pris, det ved jeg intet om. Nu din far ikke kan forene sig med den.
Sikkert pga. det specielle format. Så spærg om du ikke må låne den maks en uge for at se om du heller ikke kan forene dig med den. Det tager lidt tid at finde ud af om man bliver træt at selve formatet eller ej.
Ikke hør på andre i denne sammenhæng vil jeg mene og prøv det selv.
De fleste der gir råd i denne sammenhæng har slet ikke prøvet det nævnte tv er jeg næsten sikker på.
Man behøver ikke prøve det for at forstå at hele konceptet er dumt. Man spilder meget billedbredde ved alm. brug. Bruger man det som alm. TV, ser man måske 5% af tiden noget i 2,35:1. Resten af tiden skal man lide under de stærkt forstyrrende sorte bjælker i siderne (og ingen er vel uenige i at sidebjælker er ca. ti gange mere forstyrrende end top/bundbjælker?), samtidig med at man spilder fysisk plads. Endvidere bliver billedet i 16:9-format selvf. væsentligt mindre end på et 16:9-fjernsyn med samme billedbredde. Oveni alt dette kommer kampen med at få korrekt billede, styr på undertekster osv.