Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et nyt tv som har slør selv om ham den uduelige sælger sagde udtrykkeligt der ikke var.
Jeg har prøvet at følge nogle råd herinde omkring kalibrering men det har ikke hjulpet særligt meget :(

Så ville hører om der var andre muligheder for at fjerne sløret på mit tv, det kommer når der fokuseres eller der er mørkt/lyst bag mennesker.
Havde tænkt man kunne købe en eller anden boks måske og slutte til tv'et og måske kunne den på en eller anden magisk måde få tv signalet til at se pænere ud på tv'et eller hvad ved jeg.
Gåde råd er dyre :P

Tv'et er et Grundig 32" LCD TV
- Link http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

- tak :D
Af Rommel
Har du været inde i tv'ets menu, og under billed indstillinger, og kigget derinde efter diverse billed forbedringer?
Du skal slå alle de diverse billed forbedringens teknikker fra som ekstra skarphed, støj filter osv.

Hvad slags kanaler er du har problemer med? Er det HD eller ikke-HD kanaler?
Er din signal styrke og signal kvaltitet tæt på 100%? - Dette kan man se på tv'ets menuer.

Har du testet tv, med fuld HD film eller bluray film?
Af negroj
Har været inde i tv'ets menu og kigge og det har ikke hjulpet, det er stort set alle kanaler. Og har ingen ide om det sidste kan hvert fald ikke finde noget om det.
Af thcleaner
det slør er fra kameraerne det har optaget film/tv udsendelsen det kan ikke fjernes
Af negroj
Det er ikke kun slør fra kam, det er tv'et der er lort åbenbart. Men tror i en boks kan fjerne noget?
Af thcleaner
nej
Af dk9000
Det er pga. et langsomt panel den giver slør, det er lidt et problem på 7 serien, aner ikke lige hvad panel der sidder i dette tv, men respons tid på krystallerne er alt for høj desværre :(

Dette er ikke et tv jeg ville anbefale til den kræsne, det er et ganske udemærket tv, dog vil jeg sige det er til børneværelset eller soveværelset :)
Af negroj
Øv. Jeg vil aldrig anbefale det her tv til nogle, det er nok det dårligste i prisklassen. Det tv jeg havde før kostede 2000 kr. mindre og var 10 gange så godt. Hold jer fra det tv her, det er skrammel
Af negroj
Min utroligt dygtige mor har valgt at smide pap tingen ud. Men prøver at klage over at de har solgt mig så ringe et tv, det er helt absurt
Af Yankee
Nu kan det godt være jeg spørger alt for dumt - i så fald beklager jeg. Men det lyder voldsomt hvis det man normalt kalder "slør" skulle give så dårlig en tv-oplevelse.

Hvis du med "slør" mener ifm. bevægende objekter på skærmen, så er der ikke så meget at gøre. Kig på et plasma-TV evt.

Hvis du mener "slør" som sløret/uskarpt billede, så er det muligvis fordi du ser analoge kanaler.

Hvordan modtager du dit TV-signal?
Af negroj
Ehm modtager mit signal gennem et antenne stik, aner ikke om det var svaret du ledte efter :P

Men altså, det slør det er er bare så slemt at det ikke er værd at se tv næsten og det er HD kanaler eller ej, det virker underligt at man vil producere et så ringe tv. Men mener slør som i deres ansigt bliver "hængende" der hvor det lige har været i noget tid, som om den ikke opdatere eller sådan noget fis.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg vil råde dig til at benytte returretten og så ellers lægge en 500-mand mere for denne skærm, som både er større og bedre – og slørfri :)
Af negroj
Men kan man det når man har smidt pap kassen ud?

Men jeg har altid fået at vide at 3D Tv slet ikke er nok udviklet osv.

Men mit værelse er ikke så stort xD Så det største tv jeg sådan kan ha' er 32" :(