Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
Der er kun dvb-t tuner i det tv.Er du på kabel-antenne-parbol.Eller har du en digital boks med DVB-T2-C tuner.
Af DavidHimself
Jeg har kun en "almindelig" stue antenne på taget i sommerhuset... der skal evt. senere udvides med en parabol løsning, eller eventuelt med yousee, løsning hvor man kan se nogle af sine kanaler på en computer med internet, men det bliver ikke foreløbig... men uanset hvilken en af dem det bliver, bliver "modtageren" sat til min HDMI, til mit TV...

Er der nogle konflikter i det jeg har overset?
Af Bent odense
Men til at starte med,Skal du have DVB-T2 motager med MPEG4 til din antenne.Så kan du se almindelige SD kanaler,bla den alm,TV2 som vi kender i dag,DR-HD og de andre gratis-licensbetalte kanaler. :)
Af DavidHimself
Kan jeg slet ingen kanaler ser ud, ekstra modtager? :o
Af Bent odense
Er det du siger har du en digital tv box.Der virker til antenne.Så skal du selfølgelig ikke.Jeg mente at du ikke kunne se tv med den gamle DVB-T tuner der er i det tv du har set. Jeg mente for at se SD kanaler så skulle du have en DVB-T2-MPEG4 modtager.
Af jgr
Bent odense skrev:Er det du siger har du en digital tv box.Der virker til antenne.Så skal du selfølgelig ikke.Jeg mente at du ikke kunne se tv med den gamle DVB-T tuner der er i det tv du har set. Jeg mente for at se SD kanaler så skulle du have en DVB-T2-MPEG4 modtager.
Er ovenstående ikke uklart formuleret? Jeg synes ikke det giver så meget mening for mig?!

Det TV du har valgt vil fint kunne fungere i dit sommerhus. Ved at koble det til en antenne kan du se alle DR's kanaler, som er gratis.

Hvis du vil have Boxer, så virker det også til det - blot ikke deres HD-kanaler. Det kan du læse lidt mere om her: http://www.boxertv.dk/kundeservice/FAQ/e-h/hdtv/

Kort fortalt så har det nævnte TV ikke alle de sidste nye tunere, så det er ikke lige så "fremtidssikret" som et TV med DVB-T2. Om du vil betale noget mere for et TV med DVB-T2 eller du hellere vil købe en modtagerboks eller et nyt TV når DVB-T2 bliver påkrævet for at se noget som helst via antenne er jo op til dig.
Af Bent odense
Ja jeg formuleret mig måske ikke rigtig.Men det var lidt forvirerne hvad han han mente.Jeg mente barer med DVB-T-tuner kunne han ikke se HD-SD kanaler.Men nu har du svaret fint på det. :)