Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Til netop film har plasma sin helt store force.

Derfor: Hvis "super billedekvalitet under actionfilm" vitterlig har første prioritet, hvorfor så ikke gå all in?
Af andersch
Det skal bare ikke være plasma. Færdig:)
Og kvaliteten skal selvfolgelig også vare god i andre film.

Nogen der kan anbefale et tv med super billedekvalitet til maks 7500, gerne billigere, eller nogen der ligefrem kan anbefale det fra p!nasonic?
Af Skærmtrolden
Min erfaring med WiFi til TV er at det kun virker stabilt, hvis router/access point er relativt tæt på TV'et, dvs. helst kun en eller ingen væg imellem. Kabel er simpelthen bare hurtigere og mere stabilt. Især hvis det er til streaming. Hvis det er til Smart TV, så er Smart TV pt. på et så tidligt stadie, at det egentlig ikke er interessant.

PS: Enig med Edinger vedr. plasma ;)
Af andersch
Jeg tror jeg er nød til at indsnevre mit spørgsmål lidt for at få svar jeg kan bruge.

Kan i anbefale nogle 46 eller 47 tommer LED tv som har en kanon billedekvalitet, gerne med indbygget wifi?

Budget 6000-7500kr
Af Skærmtrolden
Sony EX723 er på listen over købsanbefalinger.

Hvilken Panasonic mener du? DT50? Den er både fysisk og prismæssigt større end de rammer du nævner.
Af andersch
det behøver slet ikke være et tv med 3d eller pasisiv 3d.
Og det eneste der er vigtigt for mig er en meget god billedekvalitet
Af andersch
lg lm760t koster jo langt over 10.000 så jeg ved ikke hvor den kommer ind i billedet. Jeg tror jeg er nød til at indsnevre det igen.

46-50"
LED
6000-7500kr
Full hd
Meget god billedekvalitet
Helst indbygget wifi
Nyeste tunere
Nem at betjene og ikke langsom når man skifter kanal( hvilket jeg syntes sony er )

Alt andet om plasma og tv til over 10.000 kan være ligemeget.
Af lgowner
andersch skrev:Og det eneste der er vigtigt for mig er en meget god billedekvalitet
så skal du nok forholde dig anderledes til plasma skærmene :( eller får du aldrig det opfyldt, som du ser ud til du vil have.

alternativet er at forholde sig til en god LED koster meget mere end en god plasma skærm i dit prisleje.

mange LED skærme i 7K klassen er ok, men aldrig perfekt målt op imod lm760 serien eller samsung's LED serie. så får du primært bare ok skærme uden det ekstra fix du søger.

eller slet godt billed i dine krav, for det findes ikke til 7K. kun hvis du finder sidste års topmodeller i udlandet til den pris. så kan du være heldig.
Af andersch
Det skal være LED.

Og så lad mig da sige det sådan her:

Leder efter er godt LED tv med god billedekvalitet og selvføligelig de andre krav.

Og ikke til 3000kr eller til 15000kr men til mit budget som er 6000-7500kr
Hvad får man mest for i disse prisklasser? som fornævnt ikke plasma.

Nu kan det vist ikke præsiceres mere.
Nogen der har noget at sige om dette panasonic?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tx-l47et5y
Brugeravatar
Af edinger
Enig med lgowner – for en sjælden gangs skyld 8)

Det virker ulogisk på forhånd at fraskrive sig muligheden for den optimale løsning pga. et fokus på teknologi fremfor målopfyldelse.

Rigtig mange udelukker fortsat plasma pga. misinformation eller uvidenhed og snyder dermed sig selv for en god oplevelse.

Dét – og IKKE en irrationel forelskelse i plasmateknologien – er årsagen til, at vi her i forummet stadig er mange, som udfordrer de opstillede købskriterier.

Når det er sagt, er der naturligvis ingen, der skal have trukket noget ned over hovedet, som de ikke ønsker.