19 jul 2012, 21:08
Hej. Beklager hvis der allerede har været 100 tråde omkring dette emne. Men jeg har søgt og søgt, og har ikke rigtigt kunne finde det svar jeg søgte.
Jeg har købt en ny fladskærm idag. Og jeg ved ikke om jeg skal forbinde mit optiske kabel direkte mellem mit surround sound og mit tv. Jeg har altid forbundet kabelet med surround sound og min Xbox, da det eftersignede skulle give bedre lydkvalitet?
Men nu overvejer jeg også at købe en PS3. Og jeg har ikke specielt meget lyst til at skulle skifte rundt på det optiske kabel hver gang jeg skifter konsol. Kan man sætte kabelet til tv'et uden at gå på kompromis med lydkvaliteten? (der er kun én optisk lydudgang på mit surround sound)
Digital Audio Output (optical)... Så der på tv'et.
Nogle TV sender kun analog lyd ud så vidt jeg ved, Men jeg tror nogle nyere fjernesyn smider surround sound? Hvordan kan man se om ens tv kan det?
Jeg har et logitech z5500 sæt.
Da jeg forbandt kabelet til tv'et skrev den noget i stil med: PLII movie.
Da jeg forbandt kabelet til xbox'en skrev den: Digital.
Så jeg går udfra at det ikke virker på mit nye tv?
Jeg er rimelig blank på det her område, så håber der er nogen der kan hjælpe
Jeg har købt en ny fladskærm idag. Og jeg ved ikke om jeg skal forbinde mit optiske kabel direkte mellem mit surround sound og mit tv. Jeg har altid forbundet kabelet med surround sound og min Xbox, da det eftersignede skulle give bedre lydkvalitet?
Men nu overvejer jeg også at købe en PS3. Og jeg har ikke specielt meget lyst til at skulle skifte rundt på det optiske kabel hver gang jeg skifter konsol. Kan man sætte kabelet til tv'et uden at gå på kompromis med lydkvaliteten? (der er kun én optisk lydudgang på mit surround sound)
Digital Audio Output (optical)... Så der på tv'et.
Nogle TV sender kun analog lyd ud så vidt jeg ved, Men jeg tror nogle nyere fjernesyn smider surround sound? Hvordan kan man se om ens tv kan det?
Jeg har et logitech z5500 sæt.
Da jeg forbandt kabelet til tv'et skrev den noget i stil med: PLII movie.
Da jeg forbandt kabelet til xbox'en skrev den: Digital.
Så jeg går udfra at det ikke virker på mit nye tv?
Jeg er rimelig blank på det her område, så håber der er nogen der kan hjælpe