Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smukkesommer
Hej med jer.

Er ved at skulle købe nyt tv, ca 10.000 kr plus/minus.
Har kigget på dette Philips 47PFL6007T

Er det fornuftigt køb?

Skal bruges til min PS3 og film aftener.
Skal være med passiv 3D.

Håber i vil hjælpe :)

Med Venlig Hilsen
Martin
Brugeravatar
Af edinger
smukkesommer skrev:Er Philips 47PFL6007T et fornuftigt køb?
2012-udgaven af 6000-serien findes ikke i 47 tommer, og 2011-udgaven har ikke 3D O-O
Af otf
edinger skrev:
smukkesommer skrev:Er Philips 47PFL6007T et fornuftigt køb?
2012-udgaven af 6000-serien findes ikke i 47 tommer, og 2011-udgaven har ikke 3D O-O
Jo den findes i 47 i 2012-udgaven.
Brugeravatar
Af edinger
otf skrev:Jo den findes i 47 i 2012-udgaven.
Aha...
Flatpanels skrev:Philips' 6000-serie kommer i 32, 37, 42 og 55 tommer kaldet 32PFL6007T, 37PFL6007T, 42PFL6007T og 55PFL6007T (link).
smukkesommer skrev:Hej med jer.

Er ved at skulle købe nyt tv, ca 10.000 kr plus/minus.
Har kigget på dette Philips 47PFL6007T

Er det fornuftigt køb?

Skal bruges til min PS3 og film aftener.
Skal være med passiv 3D.

Håber i vil hjælpe :)

Med Venlig Hilsen
Martin
hej Martin

Det er en af de federe skærme synes jeg. Udover dette så kommer den også med den nye remote fra Philips, hvor der er tastetur på bag :D Det synes jeg er temmelig lækkert!
Vil dog anbefale dig at købe Elgigantens version. På denne får du netop 3-sidet Ambilight som jeg synes er er noget rigtig lækkert at få købt med i prisen.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl6877t
Af JesperKeller
Hej Martin,

forskellen ligger i at Elgiganten, pga de er en så stor forhandler af Philips, får lavet special modeller.
Modellen jeg nævnte er identisk med den du har haft kigget på - også lanceret samme år. Forskellen kunne måske ligge i noget design, men ellers så ved jeg med garanti at Elgigantens har 3-sidet Ambilight, hvor imod den originale model PFL6007 kun har 2-sidet ambilight.

3-sidet Ambilight finder man som regel kun i en PFL7007 og PFL8007.

(Det er nok årsagen til at elgiganten slet ikke forhandler PFL7007 : o) netop fordi deres PFL6007 er magen til!)
Af smukkesommer
Tak Jesper.

Så tror jeg sgu at jeg gør det, har også en ven i elgiganten der siger han kan give lidt rabat - så det jo lækkert.

Så håber jeg det er et godt tv, har ikke rigtig kunne finde nogle anmeldelser af tv'et eller lignende tv.

MVH Martin
Af jones31
smukkesommer skrev:Tak Jesper.

Så tror jeg sgu at jeg gør det, har også en ven i elgiganten der siger han kan give lidt rabat - så det jo lækkert.

Så håber jeg det er et godt tv, har ikke rigtig kunne finde nogle anmeldelser af tv'et eller lignende tv.

MVH Martin
Det er et rigtig godt tv martin, husk du skal købe dual play brillerne ved siden af.
Koster 299 for et sæt. Flot tv og lækker remote.
Af lgowner
JesperKeller skrev:forskellen ligger i at Elgiganten, pga de er en så stor forhandler af Philips, får lavet special modeller.
lidt insider viden;
Elgiganten får lavet special indpakninger, ikke anderledes hardware, den del foregår i asien og så stor er elgiganten heller ikke.
så når du ser model 7007 andre steder og elgiganten kalder den 7000 på indpakningen, så skal du nok regne med det er præcis samme skærm. elgiganten køber sig til denne service så de ikke har konkurrence på modellerne når numre sammenlignes.

der er også modeller som slet ikke sælges i norden, så når du finder den i elgiganten, så er det parallel importede modeller. der er også sket for dem.
Af JesperKeller
lgowner skrev:
JesperKeller skrev:forskellen ligger i at Elgiganten, pga de er en så stor forhandler af Philips, får lavet special modeller.
lidt insider viden;
Elgiganten får lavet special indpakninger, ikke anderledes hardware, den del foregår i asien og så stor er elgiganten heller ikke.
så når du ser model 7007 andre steder og elgiganten kalder den 7000 på indpakningen, så skal du nok regne med det er præcis samme skærm. elgiganten køber sig til denne service så de ikke har konkurrence på modellerne når numre sammenlignes.

der er også modeller som slet ikke sælges i norden, så når du finder den i elgiganten, så er det parallel importede modeller. der er også sket for dem.
Så det faktum at Elgigantens PFL6000 serie har 3-sidet Ambilight, men den normale PFL6000 serie har 2-sidet Ambilight, sker altså fordi Elgiganten giver deres produkter andre tal?

Sjov udtalelse..
Af jones31
JesperKeller skrev:
lgowner skrev:
lidt insider viden;

Så det faktum at Elgigantens PFL6000 serie har 3-sidet Ambilight, men den normale PFL6000 serie har 2-sidet Ambilight, sker altså fordi Elgiganten giver deres produkter andre tal?

Sjov udtalelse..
ja kan heller ikke helt forstå ham. 7 serien i år har også kun 2 sidet ambilight. Når man er store kan man også sige, at ens skærme skal indeholde noget mere end de andre. Og ja 6877 har 3 sidet ambi.
Af lgowner
JesperKeller skrev:Så det faktum at Elgigantens PFL6000 serie har 3-sidet Ambilight, men den normale PFL6000 serie har 2-sidet Ambilight, sker altså fordi Elgiganten giver deres produkter andre tal?
du påpeger funktionerne og jeg påpeger nummer manipulering generelt, mit nummer var et eksempel og ingen reference her.

samme model som elgiganten sælger i dette tilfælde sælges også af mange forretninger i rusland, så er det ikke mistænkeligt at denne model som udover kun sælges et sted i Danmark og mange steder i rusland?
spørgsmålet er nok om det er en /12 eller /60 version der sælges.
men unik for elgiganten er den ikke.
Af lgowner
lgowner skrev:
JesperKeller skrev:Så det faktum at Elgigantens PFL6000 serie har 3-sidet Ambilight, men den normale PFL6000 serie har 2-sidet Ambilight, sker altså fordi Elgiganten giver deres produkter andre tal?
du påpeger funktionerne og jeg påpeger nummer manipulering generelt, mit nummer var et eksempel og ingen reference her.

samme model som elgiganten sælger i dette tilfælde sælges også af mange forretninger i rusland, så overraskende(omformuleret) at denne model som kun sælges et sted i Danmark og så også sælges mange steder i rusland?
spørgsmålet er nok om det er en /12 eller /60 version der sælges.
men unik for elgiganten er den ikke.