Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa...

Jeg overvejer at købe Pana VT50P55 men har nogen få spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunne få besvaret ved at kigge rundt på nettet.

- Ved at tilslutte et USB-stik til tv´et, så kan jeg optage/pause programmer - men hvor meget fylder en 1 times optagelse på fx Kanal 5 HD? (bare cirka)

- For at forhindre burning så anskaffede jeg mig for nogle år siden en "farve" CD, som skifter farver hvert sekund - kan jeg stadig bruge den eller er der kommet nyt eller andre metoder?

- Hvad hedder den app, som man kan installere på sin iPhone, så man kan styre skærmen og bruge telefonen som tastetur fx. ved søgning efter musik på Youtube?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan bruge samme DVD som du hentede sidst. Problemet er det samme som dengang.

Appen finder du ved blot at søge på Panasonic i AppStore eller Google Play. Den hedder Viera Remote.
Af Asap
Tak for jeres svar :)

Men er det rigtig forstået at jeg bare kan isætte et usb stik i tv´et og derefter pause og optage udsendelser ligesom på Yousee boksen?
Af Flemming Larsen
Jeg er ikke sikker med en usbstick, men ved at man kan gøre det på et sdkort. De koster heller ikke så meget. Og så kan man optage på usb Hard discs.
Og ja, du kan godt sætte på pause, du kan også spole en del tilbage på den kanal du er på.
Af Asap
Tak Flemming

Så skal jeg ud og have et SD-kort :)
Af Flemming Larsen
Asap skrev:Tak Flemming

Så skal jeg ud og have et SD-kort :)
Bare husk, at det skal være high speed. Men det er de fleste vel efterhånden.
Af Lightyear
Er det kun "live-recording" der understøtter SD-kort, eller er det også timer-optagelser? Mit GT50 tv vil ikke optage på mit Sandisk Ultra SD-kort, men det virker fint med en 2,5" HDD.
Af Flemming Larsen
Lightyear skrev:Er det kun "live-recording" der understøtter SD-kort, eller er det også timer-optagelser? Mit GT50 tv vil ikke optage på mit Sandisk Ultra SD-kort, men det virker fint med en 2,5" HDD.
Jeg har på mit WT50, optaget flere forskellige programmer. Så det er muligt. Og dit kort er high speed?
Af Asap
@Flemming

Hvad med 32GB SDHC Kort Kingston High Speed? Og hvor mange timer optagelse kan der ca. være på 32GB?
Af Flemming Larsen
Asap skrev:@Flemming

Hvad med 32GB SDHC Kort Kingston High Speed? Og hvor mange timer optagelse kan der ca. være på 32GB?
Mit kort er et 32gb mikro sd H.S. Det virker rigtig godt. Hvor meget der kan være på, det ved jeg ikke. Jeg kan prøve, at optage på det i aften, og se hvor meget der kan være.
Af Asap
Det må du gerne :)

Kunne nemlig godt foretille mig at den hurtigt bliver fyldt hvis du optager på Kanal 5 HD.

Er der forskel på det kort, som jeg henviste til i forhold til det du har? Tænker bl.a. på størrelsen?
Af Flemming Larsen
http://www.kreativshop.dk/32gb-micro-sd ... 0l5f0islq2

Mit kort er sådan et. Det var købt til en mobil, derfor er det mindre. Men man får en omformer med, så det bliver til et alm. SD kort
Jeg har nu optaget en halv time, på en HD kanal, og det bruger ca. 2 Gb på det. Så alt i alt, så er det ikke så meget, man kan have på disse kort. Jeg har selv en hdd på 1000gb liggende bag reolen, der kan til gengæld være en del på.