Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et Samsung ES7005. Auto Motion fungerer glimrende ved TV, men når jeg skal se noget via min Asrock Ion htpc med XBMC, så kommer der periodisk bittesmå hak i panoreringer (hvert 10-15 sek). Den taber lige en frame eller sådan noget. Hvis jeg afspiller samme sekvens via USB indgangen og Samsungs egen medieafspiller, så kører det 100% glidende. Og afspiller jeg bluray film via PS3, så kører det også glidende.

Jeg har prøvet at justere op og ned på TVets billedbehandling og det gør ikke nogen forskel. XBMC sender også fint ud i 24hz og der er slået hardwareacceleration til.

Nogen der har oplevet noget tilsvarende?
Af hrboenne
Hej

Jeg er selv ejer af et 46ES7005 og havde også et hakkende billede ved panoreringer, men det var godt nok ligemeget hvorfra signalet kom.

Problemet blev ved mig fjernet ved at deaktivere motion plus + en anden ting som jeg ikke lige kan huske.

Deaktiverer du f.eks motion plus ved almindelig tv-input, så kan det godt være at motion plus pludselig er sat til igen, når du f.eks vælger en HDMI indgang eller noget andet i stedet. Så skal man ind og slå det fra en gang til, indtil man har været hele vejen rundt.

Måske er det det du kæmper med lige nu? Det er slået fra de fleste steder = ingen hak, men når du så skifter over på et bestemt input, så er motion plus aktiv igen?

Jeg er på ingen måde ekspert, men måske kan du bruge noget af det ;-)